گمرک فراه دوباره به روی کالاهای ایرانی بسته شد

© K. Bezhanگمرک فراه دوباره به روی کالاهای ایرانی بسته شد
گمرک فراه دوباره به روی کالاهای ایرانی بسته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گمرک فراه برای بار دوم به روی کالاهای ایرانی بسته شد و این موضوع باعث تاوان بازرگانان فراهی شده است.
In this Monday, March 28, 2016 photo, Afghan businessmen check lapis lazuli in the city of Kabul, Afghanistan. - اسپوتنیک افغانستان
جلوگیری قاچاق صدها کیلوگرام سنگ لاجورد از فراه به ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، چندی پیش برای دومین بار حکومت افغانستان بندر شیخ ابونصر فراهی را به روی بازرگانان و واردات از کشور ایران بستند و دلیل اینکار فساد اداری موجود در این گمرک عنوان شده است.

پس از مسدود شدن دوباره بندر شیخ ابونصر فراهی در فراه صدها تن از بازرگانان و شهروندان در فراه در مرکز این ولایت دست با تجمع اعتراضی زده و اعلام کردند که با مسدود شدن این بندر فساد از بین خواهد نرفت.

این معترضان می‌گویند: از زمانی که این گمرک بروی کالاهای ایرانی مسدود شده قیمت محصولات افزایش چند برابری داشته و این موضوع مردم این ولایت را با دشوارهای زیادی روبرو کرده است.  

خوشحال زلاند فعال مدنی در فراه گفت: اگر دولت مرکزی بندر تجارتی شیخ ابونصر فراهی را که در مرز با کشور ایران را بازگشایی نکند با واکنش تند مردم مواجه خواهد شد.

بازرگانان فراه نیز اعلام کردند، که در پی مسدود شدن مجدد گمرک فراه کالاهای آنها در گمرک مانده و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود و این موضوع خسارات زیادی به بازرگان وارد کرده است.

یادآوری می کنیم، این برای دومین بار است که بندر بزرگ شیخ ابونصر فراهی که هم مرز با ایران است از سوی وزارت دارائی افغانستان و گمرک مرکزی مسدود می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала