داکتر عبدالله از ایران قدردانی کرد

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله از ایران قدردانی کرد
داکتر عبدالله از ایران  قدردانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه از مواضع تهران در رابطه به صلح افغانستان قدردانی کرد و آن را در راستای حاکمیت و با محوریت دولت و مردم دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه، در سفارت جمهوری اسلامی ایران که در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی این کشور شرکت کرده بود، با تبریک چهلمین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری، دولت و ملت ایران گفت: موضع ایران در قبال صلح افغانستان قابل تقدیر است.
وی افزود: امروز که شما چهلمین سالروز پیروزی انقلاب خود را برگزار می کنید متأسفانه در افغانستان از آغاز جنگ چهل سال می گذرد و به همین دلیل هیچ اولویتی برای ما به اندازه صلح مهم نیست.
عبدالله با بیان اینکه موانع و عوامل نرسیدن به صلح آشکار است، ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان به زودی شاهد امنیت ، صلح عادلانه و مورد قبول همه در کشور باشند.
وی تأکید کرد که در صورت تأمین صلح، مردم افغانستان و کشورهای همسایه و منطقه به مراتب در وضعیت بهتری خواهند بود و از آن بهتر استفاده خواهند کرد.
رییس جرایی دولت وحدت ملی گفت: چیزی که برای مردم افغانستان بسیار قابل تقدیر است، حمایت رهبری جمهوری اسلامی ایران در زمان جهاد از مردم افغانستان بود. در دوره مقاومت و بعد از آن با آغاز مرحله نو با وجود پیچیدگی های مناسبات بین المللی و منطقه ای حمایت از افغانستان و همکاری ها در این زمینه ها ادامه یافت که جا دارد از کشور و ملت ایران بخاطر همکاری های آنها قدر دانی کنیم.
وی افزود: در طول تاریخ زمینه ها، فرصت ها و تهدیدات مشترک، مردم و دولت دو کشور را با هم نزدیک تر ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала