راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziراکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند
راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت های ایران می‌تواند کار کشتی جنگی غول‌پیکر امریکایی را یکسره کند.

به گزارش اسپوتنیک، سباستین رولین کارشناس ارشد دانشگاه جرج تاون ضمن یادداشتی در نشنال اینترست، به بررسی قدرت‌ راکت‌های ایران نسبت به کشتی های نظامی امریکایی پرداخت و نوشت: در اوت 2018 بود که ایران اعلام کرد که موفق به ساخت این راکت‌های نقطه‌زن برد متوسط با قابلیت رادارگریزی و فناوری هدایت ماون قرمز شده است.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران در ماه اکتبر سال 2018، در سخنرانی‌ای اظهار داشت که ایران یک راکت جدید هدایت شده با برد بالغ بر 700 کیلومتر (434 مایل) را در سرتاسر خلیج‌فارس و دریای عمان مستقر کرده است. اگرچه او به نام خاصی اشاره نکرد اما احتمالا منظورش راکت‌های ذوالفقار بود که شکل توسعه یافته فاتح 110 است، بود.
اگرچه تمام کشتی های نظامی مریکا به سیستم‌های ضدهوایی مجهز هستند اما با این حال، راکت‌های کوتاه برد سپاه در خلیج‌فارس توانایی تهدید امریکا را دارا می‌باشند. علاوه بر این، استفاده همزمان از تعداد بالایی از این راکت ها آن هم از زوایای مختلف می‌تواند کار کشتی های جنگی امریکا را یکسره کند.
با توجه به حجم حمل و نقل تجاری ارزشمند در خلیج‌فارس، تهران در ارتقاء فناوری راکت‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند و این تلاش را به جهان به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد بازدارندگی نظامی متداول در زمینه تنش رو به افزایش با عربستان سعودی، اسرائیل و امریکا معرفی می‌نماید.
با در نظر داشت این شرایط می‌توان گفت کشتی های نظامی امریکا کاملا در تیررس راکت‌های ایرانی هستند و فاتح می‌تواند تهدیدی جدی برای امریکا بوده و کشتی های جنگی این کشور را سرنگون کند.
در راکت «فاتح 110» بردکوتاه از سوخت جامد استفاده می‌شود و این راکت‌ نقطه‌زن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала