داکتر عبدالله سرانجام اعتراف کرد

© Wikipedia / U.S. Department of Stateداکتر عبدالله سرانجام اعتراف کرد
داکتر عبدالله سرانجام اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آگاهان سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر رییس اجرایی مبنی بر اینکه حکومت نتوانسته اجماع ملی را در روند صلح حفظ کند می‌گویند که گفته‌های عبدالله عبدالله اعترافی تلخ و دیرهنگام است.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله، امروز دوشنبه (15 دلو) در نشستی با مسوولان رسانه‌ها در کابل به صراحت از ناکامی حکومت در حفظ اجماع ملی در روند صلح کشور سخن گفت.
وی بیان داشت:"ما مسوولان حکومت، نتوانستیم از اجماع ملی صلح در میان اکثریت مردم افغانستان و قشر سیاسی نمایندگی کنیم. در حالی که در اساسات صلح، بالاتر از 90 درصد اتفاق نظر وجود دارد. ما باید اکثریت مردم و نمایندگان آنها را برای دست یافتن به صلح با خود می‌داشتیم."
رییس اجرایی تاکید کرد:" در عملکرد سران حکومت کوتاهی وجود داشته و یکی از دلایل پراکندگی در تلاش‌های حکومت، همین مساله بوده است."
این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌شود که در روند فعلی گفتگوهای صلح، حکومت افغانستان به حاشیه رانده شده است و نمایندگان حکومت در چندین دور گفتگوهایی که پیرامون صلح افغانستان میان مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان برگزار شده، اشتراک نداشته است.
در همین حال عبدالستار مراد، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی و وزیر پیشین اقتصاد گفته که در شرایط حاضر، حرف از اعتراف گذشته است. حکومت در تمامی عرصه‌ها ناکام بوده و در خصوص این موضوع، ملت افغانستان آگاهی دارند.
آقای مراد به صراحت بیان کرد:"باور دارم، آنانی که در درون حکومت و بیرون از حکومت هستند، تا زمانی که پالیسی و منافع شخصی و گروهی‌شان را کنار نگذارند و به منافع ملی اولویت ندهند، وضعیت افغانستان بهبود نخواهد یافت."
او همچنان به گونه واضح خاطرنشان کرد که هر گروه و جریان سیاسی برای منافع خودشان کار می‌کنند، خطوط اصلی که مربوط به مردم افغانستان می‌شود، را ترسیم نمی‌کنند که این امر، باعث شده تا شکاف‌های جدی در میان سران حکومت و جریان‌های سیاسی به وجود آید.
این عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی پیشنهاد می‌کند که در این شرایط حساس، نیاز است تا تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به شمول حکومت افغانستان به شکل واحد، منافع ملی
."
داکتر عبدالله در حالی از ناکامی حکومت در حفظ اجماع ملی در روند صلح کشور سخن می‌گوید که قرار است فردا سه شنبه (16 دلو) نشست مسکو برگزار شود، که درکار آن شماری از رهبران، سران احزاب و شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان طالبان شرکت خواهند کرد؛ اما حکومت افغانستان و شورای عالی صلح گفته اند که کسی به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала