دانمارک 3 میلیون دالر برای مبارزه با خشکسالی به افغانستان کمک کرد

© Flickr / solveig østerø schrøderدانمارک 3 میلیون دالر برای مبارزه با خشکسالی به افغانستان کمک کرد
دانمارک 3 میلیون دالر برای مبارزه با خشکسالی به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز میان سفیر دانمارک برای افغانستان و رئیس سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحده در کابل قرار داده سه میلیون دالری امضا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، نیکولای پیترسن، سفیر دانمارک در کابل بهبود تولیدات مالداری، ارتقای امنیت غذایی و تقویت وضع زندگی مردم را از اهداف اصلی کمک کشورش به افغانستان می‌داند.

راجندرا آریال، رئیس سازمان خوراک و کشاروزی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز می‎گوید، مبلغ کمک‌شده از سوی دانمارک در بخش‎های توزیع خوراک حیوانی با کیفیت بالا، تخمِ علوفه‎جات، دارو و آموزش برای آن شمار از دامدارانی که در نتیجۀ خشکسالی‎ها بیشترین زیان را دیده‌اند، به مصرف می‎رسد.

پرچم دانمارک - اسپوتنیک افغانستان
دانمارک از تعلیق اعزام نیروهایش به افغانستان خبر داد

اما سیدمجدود ریحان، رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی وزارت زراعت‎، آبیاری و مالداری این کمک‎ها را در بخش مبارزه با خشکسالی بسنده نمی‌داند و از دیگر نهادهای کمک‎کننده می‎خواهد تا در این بخش بیشتر به افغانستان کمک کنند.

مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‏گویند، که این پروژه توسط سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد در همکاری با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تطبیق خواهد شد.

مسئولان بخش مالداری و صحت حیوانی وزارت زراعت هرچند آماری از تلف‎شدن مواشی در نتیجۀ خشکسالی‎های امسال را ارایه نمی‎کنند؛ اما سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد در افغانستان می‎گوید که ارزیابی‎های امنیت غذایی در افغانستان نشان می‎دهد که در نتیجۀ خشکسالی‏های اخیر حدود 48 درصد از مالداران رقم کلان تلف‌شدن مواشی و کاهش در تولیدات مالداری را تجربه کرده‌اند.

یادآوری می کنیم، که این مبلغ پول در بخش فراهم‎آوری کمک‎های اضطراری برای بیش از 142 هزار دامدار و خانواده‎های‎شان که از خشکسالی‎های امسال در ولایت‎های هرات، بادغیس، غور، هلمند، کندهار و دایکندی زیانمند شده‏اند، هزینه خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала