واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای
واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه امروز شنبه به اقدام امریکا در خروج از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته ای میان برد (INF) واکنش نشان داد.

 به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت روسیه اعلام کرد در صورت خروج کامل امریکا از پیمان منع راکت های برد کوتاه و متوسط هسته‌ای، روسیه واکنش متقابل و متناسب انجام خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد واکنش کشور به خروج امریکا از معاهده رفع موشک های متوسط و کوتاه مدت بحث و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، پوتین در واکنش به این اقدام امریکا اعلام کرده که روسیه نیز از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته ای میان برد خارج می شود. 

نخستین واکنش مسکو به خروج امریکا از پیمان - اسپوتنیک افغانستان
نخستین واکنش مسکو به خروج امریکا از پیمان منع راكت‌هاى هسته‌اى ميان برد

به گفته پوتین، روسیه از این پس به تولید راکت هایی خواهد پرداخت که به موجب پیمان INF تولید آنها ممنوع بود.
وی افزود: "مسائل ثبات استراتژیکی روسیه و امنیت جهانی باید در چارچوب اقدامات قابل پیش بینی امریکا در حوزه خروج از پیمان منع راکتی باشد."
پوتین با پیشنهاد وزارت دفاع در مورد آغازتحقیق و توسعه و"استفاده مجدد از پرتاب سیستم های راکتی کالیبر زمین پایه" توافق نمود. علاوه بر این، به گفته وزیر، این امر بدون افزایش در بودجه دفاعی روسیه در سال 2019 انجام خواهد شد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، روز جمعه با اعلام تعلیق پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای به مدت شش ماه، گفت: در صورتی که بازگشت روسیه به انجام پیمان محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود در رابطه با این پیمان عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود.
پیشتر، وال استریت ژورنال به نقل از منبع غربی که نام آن ذکر نشده بود خبر داد، که احتمالا وزارت امور خارجه ایالات متحده روز جمعه اعلام کند که واشنگتن تعهدات خود نسبت به پیمان منع موشک‌های متوسط و کوتاه برد را از روز شنبه متوقف می‌کند.
در سال‌های اخیر مسکو و واشنگتن بطور مکرر یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های با برد کوتاه و متوسط متهم می‌کنند. روسیه بار‌ها اعلام کرده که به مفاد این پیمان متعهد بوده است.
با بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و مسکو‏، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت: "مسکو سوال‌های فراوانی درخصوص اجرای این پیمان از سوی آمریکایی‌ها دارد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала