پیش‌بینی جنگ بزرگ بر سر آب‌های افغانستان

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر پیش‌بینی جنگ بزرگ بر سر آب‌های افغانستان
پیش‌بینی جنگ بزرگ بر سر آب‌های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی افغانستان می‌گوید که اگر آب‌های کشور به گونه درست مدیریت نشود، جنگ بزرگ بر سر آب رخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی با ابراز این مطلب، از بحران کم آبی و خشکسالی در کشور هشدار می‌دهد.
به گفته وی هرچند، در برخی ولایت‌های کشور، برفباری‌های سنگین رخ داده است اما این مساله نمی‌تواند خشکسالی در کشور را کاهش دهد.

خشکسالی، بلای جدی‌تر از جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خشکسالی، بلای جدی‌تر از جنگ در افغانستان

آقای فهیم می‌گوید: «یکی از مشکلات بشر امروز خشکسالی است اگر آب های کشور مدیریت نشو جنگ کلان خواهد رخ داد، همه کشور های بین المللی بر رفع خشکسالی کار می کنند».
در همین حال آگاهان، آب را عنصری برای تقابل کشورها دانسته و تاکید دارند که جنگ امروز بیشتر بالای آب است. به باور آنان آب می‌تواند یکی از بازیگران خوب برای تامین امنیت میان کشورها باشد.
مسعود ترشتوال، عضو نهاد مطالعات حقوقی و سیاسی افغانستان درین مورد اظهار می‌دارد: «آب کالای اقتصادی است، می‌تواند در ارتباط با امنیت میان کشورها کار کند. جنگ تنها از بعد نظام تمام نمی‌شود ما جنگ اقتصادی داریم فرهنگی، و سیاسی داریم».
پیش از این نیز مقامات حکومتی کمبود آب‌های زیر زمینی را بزرگترین چالش برای کشور خوانده و تاکید کرده بودند که استفاده بی رویه از این آب‌ها نگران کننده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала