شهروندان کابل از بارش برف‌ پذیرائی نمودند

© REUTERS / Mohammad Ismailبرف باری در کابل به روایت تصویر
برف باری در کابل به روایت تصویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک به نقل از طلوع، در سال جاری این چهارمین بار است که شهر کابل به لباس زیبائی سفید برف آراسته شده‌است.

گرچه برفباری اخیر مشکلات چادرنشینان کابل را دوبرابر ساخته، اما یک تعداد باشنده‌گان این شهر را که با کمبود آب و آلوده‌گی هوا روبه‌رو اند، دل‌شاد نموده است.

برف باری در افریقا - اسپوتنیک افغانستان
برف باری در افریقا

نوراحمد، یکی از باشنده‌گان کابل در این باره گفت: «ببینند چقدر خوش‌حال هستیم! دورهم آمدیم و برف جنگی داریم. امید داریم که در کشور صلح بیایند و این خوشی‌های ما بیشتر شود».
رخسار که کارمند دولت است، می‌گوید برف‌باری — آن‌هم در روزی‌که ادارات دولتی تعطیل استند، خوشی‌های اورا دوچند ساخته‌است. او می‌گوید در این روز، برای اعضای خانواده‌ به ویژه کودکان خوراکه‌های از برف آماده کرده است: «من نیز با برف و قیماق و شکر برای کودکان خانواده چیزی شبیه ژآله یا شیریخ آماده کرده‌ام».

با این همه، برف‌باری‌های پی‌هم کابل، بازار خوراکه‌های زمستانی را نیز گرم‌تر ساخته است و تقاضا برای کله پاچه، لاندی پلو و چاینکی بیشتر از سایر خوراکه‌ها شده‌است.
آشپز فرید می‌گوید که مشتری‌های این رستورانت در روزهای زمستان بیشتر شده‌است: «ما کله پاچه، شوربا و جگر همه‌روزه پخته می‌کنیم. اما در زمستان و به ویژه روزهای برفی تقاضا برای این خوراکه‌ها بیشتر می‌شود».

​طبق گزاراشات ریاست هواشناسی، قرار است روزهای دوشنبه و سه‌شنبۀ هفتۀ آینده نیز در کابل برف ببارد. کابل در حالی گواه برف‌های پی‌هم است که در روزهای اخیر آلوده‌گی هوا در این شهر به گونۀ بی‌پیشینه و خطرناکی افزایش یافته بود — چنان‌که ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست از جدی بودن این آلوده‌گی هشدار داده بود. افزودن بر این، کابل در تابستان سال گذشته، گواه کمبود آب نیز بود؛ بر اساس گزارشات آب‌های زیرزمینی کابل، در حدود بیست متر پایین رفته‌اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала