دست‌کاری در نتایج آرای نامزدان مجلس نماینده‌گان کابل

© Sputnik / JAKدست‌کاری در نتایج آرای نامزدان مجلس نماینده‌گان کابل
دست‌کاری در نتایج آرای نامزدان مجلس نماینده‌گان کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی‌ها نشان می‌دهد، دست برد به آرای شهروندان کابل به گونه‌ی گسترده انجام شده، چنانچه در برخی موارد از یک صندوق سه ریزلت شیت ساخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، محمدعلی ستیغ، رییس دبیرخانه‌ی این کمیسیون امروز (دوشنبه، ۸ دلو) در دیدار با شماری از ناظران احزاب و جریان‌های سیاسی گفته است: «بررسی‌ها نشان می‌دهد، دست برد به آرای شهروندان کابل به گونه‌ی گسترده انجام شده، چنانچه در برخی موارد از یک صندوق سه ریزلت شیت ساخته شده است.»
کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرده است که آرای شهروندان کابل به گونه‌ی گسترده مورد دستبرد قرار گرفته است.
آقای ستیغ به ناظران احزاب و جریان‌های سیاسی اطمینان داده است که عدالت انتخاباتی تأمین خواهد شد.
در همین حال عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته است که اعضای رهبری این کمیسیون به شکایات و اعتراضات مستقلانه رسیدگی کرده و بر اساس قانون و طرزالعمل‌ با در نظر داشت دلایل و مدارک موجود تصمیم خواهند گرفت.
آقای آریایی همچنان گفته است که تا کنون پروسه‌ی رسیدگی به شکایات ۲۰ ولایت نهایی و به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده است.
او افزوده است که با توجه به مشکلات زیاد در انتخابات کابل، روند رسیدگی به شکایات این ولایت زمان‌گیر است و برای تصمیم گیری در این مورد دست‌کم به دو هفته زمان نیاز است.
گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ ۲۴ جدی نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل و حوزه‌ی کوچی‌ها را اعلام کرد. به دنبال آن شماری از نامزدان انتخابات پارلمانی حوزه‌ی کابل کمیسیون مستقل انتخابات را به معامله‌گری متهم کرده و دست به اعتراض زدند.
این نامزدان در چهار دور اعتراضات‌شان خواستار ابطال آرای کابل و برگزاری دوباره‌ی انتخابات شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала