اردوغان: ترکیه حق انجام عملیات در خاک سوریه را دارد

© REUTERS / Yasin Bulbul/Presidential Palaceاردوغان: ترکیه حق انجام عملیات در خاک سوریه را دارد
اردوغان: ترکیه حق انجام عملیات در خاک سوریه را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه میگوید انقره حق دارد برای مبارزه با جنگجویان حزب کارگر کردستان در خاک سوریه عملیات نظامی انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان سخرانی در شهر ارزروم اظهار داشت که توافق‌نامه میان انقره و دمشق برای مبارزه با حزب کارگر کردستان که در سال ۱۹۸۸ به امضا رسیده است به ترکیه اجازه میدهد در صورت بروز تهدید عملیات سرحدی خود را در خاک سوریه انجام دهد.

گفتنی است، توافق‌نامه یادشده در ماه سپتمبر  ۱۹۸۸ در شهر آدانا در جنوب ترکیه به امضا رسیده که بر اساس آن سوریه حمایت خود را از حزب کارگر کردستان قطع کرده و عبدالله اوجالان، رهبر این حزب را از خاک خود اخراج نمود.

اردوغان: « توافق‌نامه ای که در شهر آدانا امضا شده است، به ما حق میدهد در صورت تحولات نامطلوب، عملیات نظامی در خاک سوریه انجام بدهیم. بنابراین ما به دعوت نامه ضرورت نداریم.»

وی افزود که ترکیه قصد دارد در ماه های آینده در شمال سوریه منطقه امن ایجاد نماید.

یادآوری میکنیم، ۱۹ دسمبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

به گفته رئیس جمهور ترامپ کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

در عین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه (۲۱ دسمبر) ضمن استقبال از تصمیم رئیس جمهوری امریکا برای خروج نظامیان اش از سوریه اعلام کرد که ترکیه عملیات نظامی علیه کردهای سوریه در مناطق شمال شرقی این کشور را به تاخیر خواهد انداخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала