واتس‌اپ، اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک ادغام می‌شوند

© AP Photo / Kay Nietfeldواتس‌اپ، اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک ادغام می‌شوند
واتس‌اپ، اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک ادغام می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک زوکربرگ، قصد دارد واتس‌اپ، اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک را ادغام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، شرکت فیسبوک قصد دارد زیرساخت های فنی واتس اپ،پیام رسان فیسبوک و اینستاگرام را با یکدیگر ادغام کند. این موضوع تحت نظر مارک زاکربرگ به زودی اجرایی خواهد شد.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد با ادغام سرویس های فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام کنترل کاملی بر سرویس های تحت نظر خود داشته باشد و از تکرار رسوایی هایی مشابه با رسوایی پیشین این شرکت در حوزه داده های کاربران پیشگیری کند. به گفته برخی از منابع آگاه، اجرای چنین طرح گسترده ای نیازمند هزاران نفر از کارمندان فیسبوک است تا یک باز طراحی مجدد را از ابتدایی ترین سطوح فیسبوک، واتس اپ و ایننستاگرام انجام دهند. مردم معتقدند که این سه سرویس به عنوان برنامه های مستقل عمل خواهند کرد، اما به زودی زیرساخت پیام رسانی آنها یکپارچه خواهد شد. بر اساس گفته های این منابع، فیسبوک هنوز در مراحل اولیه کار قرار دارد و قصد دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سال 2020 آن را تکمیل کند.
شایان ذکر است که متحد کردن زیرساخت های واتس اپ، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر از لحاظ فنی نیز به شدت چالش برانگیز است. بر خلاف فیسبوک مسنجر و اینستاگرام، واتس اپ اطلاعات کاربر یا پیام های کاربر را ذخیره نمی کند. بسیاری از افراد که نگران مسئله حریم شخصی هستند نسبت به این ادغام نقد دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала