رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک کشورش با امریکا را اعلام کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک کشورش با امریکا را اعلام کرد
رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک کشورش با امریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک این کشور با ایالات متحده امریکا را اعلام نموده است

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا در جریان سخنرانی اش در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا گفته است: "من دستور دادم تا روابط دیپلوماتیک با حکومت ایالات متحده را قطع کنند".

رئيس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام قطع روابط دیپلوماتیک به امریکا، به دیپلومات‌های امریکایی ۷۲ ساعت وقت داده است تا خاک این کشور را ترک کنند.

رئيس پارلمان ونزوئلا خودش را جانشین رئيس‌جمهور اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئيس پارلمان ونزوئلا خودش را جانشین رئيس‌جمهور اعلام کرد

قبل از این گزارش شده بود که رئيس پارلمان ونزوئلا در جریان تظاهرات اپوزیسیون در پایتخت این کشور، خودش را جانشین رئيس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود.

کاخ سفید با نشر خبرنامه‌یی گفته است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا رئيس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئيس‌جمهور انتقالی این کشور به رسمیت شناخته است.

نیکولاس مادورو در سخنرانی در میان طرفدارانش گفت: "من در مقابل مردم اعلام می‌کنم که به عنوان رئیس‌جمهور براساس قانون اساسی تصمیم گرفته ام تا روابط دیپلوماتیک و سیاسی با حکومت ایالات متحده امریکا را قطع نماییم".

وی افزود: "در این روز تاریخی من یادداشت دیپلوماتیک را به امضا می‌رسانم که براساس آن به کارمندان دیپلوماتیک و کنسولگری ایالات متحده امریکا ۷۲ ساعت داده می‌شود تا کشور را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала