نگرانی ها از طولانی شدن "سفر های صلح" خلیلزاد

© Sputnikاحسان طاهری نماینده رسمی شورای عالی صلح افغانستان
احسان طاهری نماینده رسمی شورای عالی صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان از «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه واشنگتن در امور صلح افغانستان خواست تا نشست‌ها و سفرهایش در منطقه طولانی نشود.

به گزارش اسپوتنیک، با آغاز مذاکرات دوباره امریکا با گروه طالبان بار دیگر نگرانی‌ها از به حاشیه رفتن دولت افغانستان از روند مذاکرات صلح افزایش یافته است.
بنابر این گمانه‌هایی وجود دارد که امریکا دولت افغانستان در مذاکره با طالبان دور زده است و این موضوع بار دیگر نگرانی شورای عالی صلح افغانستان را برانگیخته است.
شورای عالی صلح افغانستان از «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا می‌خواهد تا نشست و سفرهای خود به کشورهای منطقه را بیش از این ادامه ندهد. 

شورای عالی صلح: طالبان در پی بدست‌آوردن امتیازات بیشتر اند - اسپوتنیک افغانستان
شورای عالی صلح: طالبان در پی بدست‌آوردن امتیازات بیشتر اند

«سیداحسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح در نشست خبری تصریح کرد که نقش خلیلزاد در روند صلح سازنده است اما سفرهای وی به کشورهای منطقه نباید بیش از این ادامه یابد.
شورای عالی صلح تأکید کرد که خلیلزاد باید بر اصل مذاکره دولت افغانستان با طالبان پافشاری کند تا هرچه زودتر زمینه مذاکرات مستقیم بین دو طرف فراهم شود چرا که این موضوع به نفع افغانستان و امریکا است.
سخنگوی شورای عالی صلح همچنین اظهار داشت: اگر نشست‌ها و سفرهای خلیلزاد به کشورهای منطقه ادامه یابد روند صلح طولانی شده و مشکلات جدیدی را ایجاد خواهد کرد.
پیش از این امریکا دیدار با دولت افغانستان را به عنوان یکی از شروط ادامه مذاکره با طالبان تعیین کرده بود که در نتیجه روند مذاکرات آمریکا با طالبان به حالت تعلیق در آمد.
این موضوع باعث شد تا امیدواری‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان افزایش یابد.
اما پس از هشدار اخیر طالبان، امریکا از موضع خود عقب نشینی کرد و «زلمی خلیلزاد» روند مذاکرات صلح با گروه طالبان را از دو روز پیش از سر گرفت.
ا طالبان از هرگونه مذاکره با دولت افغانستان خودداری می‌کند زیرا از نظر این گروه دولت کابل توان تصمیم گیری درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала