شانس امریکا در صورت حمله هسته‌ای روسیه

CC0 / Pixabay / شانس امریکا در صورت حمله هسته‌ای روسیه
شانس امریکا در صورت حمله هسته‌ای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورت یک جنگ بزرگ مقیاس هسته‌ای با روسیه، آیا ایالات متحده قادر به دفاع از خود خواهد بود؟

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آلمانی Deutschlandfunk، یورگن آلتمان، متخصص خلع سلاح از دانشگاه دورتموند آلمان، معتقد است که در صورت بروز جنگ بزرگ مقیاس ، ایالات متحده قادر نخواهد بود تا حمله هسته‌ای عظیم از سوی روسیه را دفع کند.
این مطلب را کارشناس، ضمن ابراز نظر در مورد برنامه های دونالد ترامپ برای تدوین سیستم دفاع راکتی ایالات متحده و قرار دادن وسایل نقلیه ویژه بدون سرنشین در فضا برای دفاع از کشورش در برابر حمله هسته‌ای، ظهار داشت.

به گفته وی، ارتش ایالات متحده سخت اشتباه خواهند کرد، اگر در فکر آن باشند که با ایجاد "سپر" خاص می توان از خود دفاع کرد. کارشناس خاطر نشان می سازد که راکت های رهگیر فقط یک درصد شانس دارند تا راکت های روسی را منهدم نمایند.

علاوه بر این، او اضافه کرد که پس از لغو پیمان محدودیت های سیستم های دفاع ضد راکت بالستیک، روسیه روش های بسیاری را ایجاد نموده که کار سیستم ضد راکتی امریکا را پیچیده تر می کند.

آلتمان معتقد است که حتا افزایش تعداد راکت های رهگیر در آلاسکا نیز قادر به دفاع در برابر حملۀ گسترده اتمی از سوی روسیه نخواهد بود. وی گفت، چنین اقداماتی تنها در برابر ایران و کوریای شمالی کمک خواهد کرد.

این کارشناس به ویژه، برنامه های واشنگتن برای راه اندازی سلاح های ضد راکتی در فضا را که قادر به انهدام ماهواره ها است؛ مورد انتقاد قرار داد.

به گفته وی، چنین اقداماتی وضعیت جهان را بدتر می کند، زیرا دو ارتش عظیم و قدرتمند در فضا در کنار هم قرار می گیرند که در هر لحظه احتمال دارد به علت یک خطای کامپیوتری همدیگر را هدف شلیک آتش قرار دهند که این امر به نوبه خود به یک جنگ بزرگ مقیاس در زمین منجر خواهد شد.

آلتمن در اخیر می افزاید که از چنین اقدامات تحریک آمیز باید صرف نظر کرد. او تأکید می کند که ایده قرار دادن سلاح در فضا به امید دفاع از خود در برابر حمله ای یک کشور دیگر فقط می تواند به عنوان یک توهم تلقی شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала