نقش و مشارکت السیسی و بن سلمان در قتل خاشقجی

© Photo / Presidency Spokesman نقش و مشارکت السیسی و بن سلمان در قتل خاشقجی
نقش و مشارکت السیسی و بن سلمان در قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک معارض عربستانی با انتشار سند درز شده از دیوان پادشاهی سعودی، از نقش و مشارکت دولت قاهره در ترور روزنامه‌نگار منتقد عربستانی خبر داد که ولیعهد سعودی آمر اصلی این جنایت شناخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، با اشاره به الخلیج‌آنلاین، محمد المسعری معارض عربستانی سندی درز شده از دیوان پادشاهی سعودی را منتشر کرده است که نقش مصر در هماهنگی با تیم امنیتی سعودی برای ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد در دوم اکتوبر در استانبول را نشان می‌دهد.
دیوان پادشاهی سعودی در این سند با عنوان "بسیار سرّی و نامه‌ای سرّی" که به عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر و مدیر دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر ارسال کرده است، به پیشنهاد دولت مصر جهت همکاری امنیتی و اطلاعاتی در پرونده قتل خاشقجی پاسخ می‌دهد.
طبق این نامه درز شده، سه نفر از عناصر تیم ترور خاشقجی عازم قاهره شدند که شامل ماهر المطرب، یکی از اعضای تیم حمایت از محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، و نیز صلاح الطبیقی، داکتر متخصص کالبدشکافی و دگروال منصور ابا حسین بودند. این تیم راس ساعت 10 صبح روز جمعه 28 سپتمبر سال 2018 میلادی با یک طیارۀ متعلق به نیروهای هوایی پادشاهی سعودی، وارد قاهره شد.

مظنون اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
مظنون اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد + عکس

در پایان این سند، از رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر به دلیل هماهنگ‌شدن در عملیات ترور خاشقجی، با اسم رمز "شکار گران‌بها" تقدیر شده است.
پیشتر روزنامه ینی‌شفق، ترکیه در اکتوبر گذشته به نقل از منابع رسمی، که نامشان فاش نشد، گفته بود که تیم ترور خاشقجی بعد از ارتکاب جنایت در کنسولگری سعودی در استانبول، با دو فروند طیاره این شهر را ترک کرد. یکی از این طیاره‌ها از نوع "گلف استریم" عازم مصر شد و پس از یک روز از آنجا به سمت ریاض حرکت کرد.
اما دومین طیاره از نوع "گلف استریم جی 450" استانبول را به سمت شهر دبی ترک کرد و سپس از آنجا عازم ریاض شد.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала