مقابله امریکا با سلاح هایپرسونیک روسی

© Sputnik / Ildus Gilyazutdinovمقابله امریکا با سلاح هایپرسونیک روسی
مقابله امریکا  با سلاح هایپرسونیک روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا قصد دارد 240 میلیون دالر برای مطالعات و ساخت دستگاه ها در راستای بهبود مشخصات سیستم ضد بالستیک خود مصرف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک در سند منتشره توسط آژانس دفاع ضد راکتی امریکا توضیح داده می شود انجام چنین کارهایی از جمله برای دفاع در مقابل "تهدیدات هایپرسونیک" ضرورت دارد. پیشتر در ایالات متحده بارها اعلام کرده بودند که واشنگتن در برابر جنگ افزار هایپرسونیک روسیه و چین آسیب پذیر است. به عقیده کارشناسان ، با وجود اینکه امریکاییان برای طرح های مربوط به تکمیل سپرراکتی خود بودجه های زیادی تخصیص داده اند، این طرح های طی سالهای نزدیک اجرا نخواهند شد.
بر اساس سند فوق الذکر ، آژانس دفاع ضد راکتی امریکا، وابسته به پنتاگون برای مطالعات و ساخت دستگاه های قادر به تقویت سپر راکتی امریکا بیش از 240 میلیون دالر اعتبار برای شرکت "بوئینگ" تخصیص داده است.
یادآور می شود بتازگی برید جنرال بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل نوشت روسیه و چین به "بعد چهارم" در زمینه تسلیحاتی رسیده اند و چنگ افزار هایپرسونیک آنها حاکی از این امر است.
جنرال امریکایی تاکید کرد سیاستمداران ایالات متحده احتمالاً درک نمی کنند که روسیه و چین با کمک سلاح هایپرسونیک امکانات رزمی خود را بطور محسوس افزایش داده اند و امریکا نیز باید به اجرای طرح های مربوطه بپردازد.
خاطرنشان می شود که طبق گزارش موسسه مطالعات هوا ـ فضای میچل، سلاح هایپر سونیک می تواند به ایالات متحده امکان دهد به اهداف واقع در سراسر جهان با سرعت عظیم ضربه وارد آورد، اما وسایل فعلی دفاع هوایی این کشور کهنه شده اند. علاوه بر این وسایل هایپرسونیک به دارندگان آنها باصطلاح "اثر بعد چهارم" را واگذار خواهند کرد که امکان تصمیم گیری و برهه زمانی برای این کار را برای دشمن بسیار محدود خواهد کرد.
برید جنرال تامپسون یادآور شد آزمایشات موفق راکت هایپرسونیک "آوانگارد" در ماه دسامبر بوضوح نشان داد که امریکا فاقد امکانات مشابه است و دفاع هوایی این کشور قادر به دفع چنین تهدیداتی نیست.
گفتنی است وزارت دفاع روسیه روز 26 دسامبر به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور پرتاب آزمایشی موفق راکت هایپرسونیک آوانگارد را انجام داد.
این راکت از منطقه دومباروفسکی از ولایت اورنبورگ روسیه پرتاب شده و به هدفی در منطقه کامچاتکا اصابت کرد.
در جریان آزمایشات ثابت شد که سرعت "آوانگارد" 27 برابر سرعت صوت یعنی 30 هزار کیلومتر در ساعت است.
پیش از این ولادیمیر پوتین در ماه مارچ امسال در پیام سالانه اش برای مجلس فدرال، آوانگارد را برای اولین بار معرفی کرده بود.
قابل یاد آوریست که مقامات روسیه خاطرنشان می سازند که موفقیت آزمایشات امکان می دهد این راکت در وقت تعین شده فعال شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала