ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی روسیه صرف نظر نمیکند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی روسیه صرف نظر نمیکند
ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی روسیه صرف نظر نمیکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگویند که انقره حتی اگر سیستم های دفاع هوایی پاتریوت از امریکا خریداری کند، از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه صرف نظر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که خرید سیستم های دفاع هوایی از روسیه و امریکا دو موضوع جداگانه است و با یکدیگر ارتباطی ندارد و انقره از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه صرف نظر نخواهد کرد، حتی اگر سیستم های پاتریوت را از ایالات متحده خریداری نماید.

کالین: «از نظر ما، خرید سیستم های روسی اس-۴۰۰ و سیستم های پاتریوت امریکایی با یکدیگر ارتباط ندارد، این دو موضوع به یکدیگر وابسته نیستند. موضع ما بدون تغییر باقی میماند، ما برای تامین امنیت ملی خود هر آنچه که لازم است انجام خواهیم داد، ما تخنیک مورد نیاز خود را از هر کشوری که باشد خواهیم خرید.»

این در حالی است که پیش از این آژانس خبری آنادولی گزارش داده بود که یک هیئت امریکایی پیشنهاد فروش سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به ترکیه ارائه کرده است.

یادآوری میکنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه اپریل، با وجود وضع تحریمات جدید امریکا علیه روسیه، تصمیم قطعی‌اش در مورد خریداری سیستم اس-۴۰۰از روسیه را تایید کرد.

در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۷اعلام شد که مسکو با انقره قرارداد فروش سیستم اس — ۴۰۰را به امضا رسانیده است. این قرارداد شامل چهار واحد سیستم دفاع هوایی است که ارزش آن به ۲،۵میلیارد دالر میرسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала