اردوغان خروج قوای امریکایی از سوریه را «گام درست» نامید

© AFP 2023 / Turkish Presidential Press Officeاردوغان خروج قوای امریکایی از سوریه را «گام درست» نامید
اردوغان خروج قوای امریکایی از سوریه را «گام درست» نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه معتقد است که تصمیم امریکا برای خروج نظامیان اش از خاک سوریه، جنگ داخلی این کشور را به یک مرحله جدید میرساند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت ضمن استقبال از خروج قوای امریکایی از سوریه اظهار داشت که این اقدام «گامی در مسیر درست» است.

اردوغان: «بحران سوریه را تنها آن کشورهای حل کرده میتوانند که از بهبود زخم های سوریه سود میبرند و از عمیق شدن آنها متضرر میگردند.»

به باور اردوغان همکاری روسیه و ترکیه در بازسازی و تضمین امنیت سوریه تنها راه پایان دادن به تروریسم در این کشور است.

وی تاکید کرد که انقره با کردهای سوریایی و دیگر گروه ها هیچ مشکلی ندارد. در عین حال، ترکیه به خود این حق را میدهد که جلو تروریست های را که کشور را از جانب خاک سوریه تهدید میکنند، بگیرد.

یادآوری میکنیم، ۱۹دسمبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.  

به گفته رئیس جمهور ترامپ کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

در عین حال، چندی پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در یک نشست مطبوعاتی در ابوظبی اظهار داشت که خروج قوای امریکایی از سوریه یک «تغییر تاکتیکی» است و توان اردوی امریکا را برای مقابله با داعش و ایران در سوریه تغییر نمیدهد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала