توضیح ستاره شناسان درباره تبدیل شدن خورشید به کریستال

CC0 / Pixabay / توضیح ستاره شناسان درباره تبدیل شدن خورشید به کریستال
توضیح ستاره شناسان درباره تبدیل شدن خورشید به کریستال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره هایی مانند خورشید ما در پایان زندگی اش به غول های سرخ تبدیل می شوند.

تا چه زمانی خورشید خواهد درخشید؟ - اسپوتنیک افغانستان
تا چه زمانی خورشید خواهد درخشید؟
به گزارش اسپوتنیک، ستاره شناسان توضیح دادند، که پس از چند میلیارد سال خورشید تا حد زیادی گسترش خواهد یافت و حتی پوسته بیرونی آن به مریخ خواهد رسید. سپس ستاره به یک شی جدید تبدیل می شود و پوسته آن در فضا پراگنده و قسمت مرکزی ستاره به کوتوله سفید تبدیل می شود.

کوتوله سفید به عبارت دقیق تر دیگر ستاره نیست. واکنشهای حرارتی بر روی آن دیگر انجام نخواهد شد — چیزی برای سوختن وجود نخواهد داشت. تبدیل به یک جسم کوچک و بسیار گرم می شود که در فضا به آهستگی سرد خواهد شد. این امکان وجود دارد که حرارت را تنها در تابیش جاری صرف کند و این فرآیند برای به وجود آمدن یک کوتوله معمولی سفید، میلیاردها سال طول خواهد کشید. و از آنجایی که سرعت آن دقیق محاسبه خواهد شد، می توان از درخشندگی جاری آن برای تعیین سن او سن ستاره های اطراف آن استفاده کرد.

یک تیم بین المللی دانشمندان تحت رهبری (پیری امانوئل تریمبلای) Pierre-Emmanuel Tremblay از دانشگاه وارویک، سن تعدادی از کوتوله های سفید را از نوردهی خاصی که در ظاهر مربوط به فرایندهای ناخواسته ای که در عمق آنها اتفاق می افتد، رمز گشایی کرده اند.

این دانشمندان می گویند، که سرنوشت خورشید ما هم به همین قسم است و پس از ده میلیارد سال به کریستالی کاربن-اکسیجنی تبدیل خواهد شد. این قابل تاسف که ما این زندگی را نخواهیم دید. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала