طالبان: انتخابات دیکته شده را قبول نداریم/ جهاد تا زمان خروج امریکا ادامه خواهد داشت

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان: انتخابات دیکته شده را قبول نداریم/ جهاد تا زمان خروج امریکا ادامه خواهد داشت
طالبان: انتخابات دیکته شده را قبول نداریم/ جهاد تا زمان خروج امریکا  ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذبیح‌الله مجاهد گفت: حکومت کابل از سوی اشغال کننده افغانستان (امریکا) تاسیس شد و از این جهت وجاهت ملی ندارد، لذا انتخابات آتی ریاست جمهوری را سناریوی دیکته شده ایالات متحده می‌دانیم.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه با "رویداد 24" گفته است: حکومت کابل از سوی اشغال کننده افغانستان (امریکا) تأسیس شد و از این رو وجاهت ملی ندارد، لذا انتخابات آتی ریاست جمهوری را سناریوی دیکته شده ایالات متحده می‌دانیم.سخنگوی طالبان خاطرنشان ساخت که ارتباط طالبان با ایران منحصر به تماس‌ها و گفتگو‌های سیاسی است.
مجاهد همچنین بیان داشت که نیرو‌های ایالات متحده امریکا در افغانستان حضور دارند و این تنها به معنای وجود تهدید در افغانستان نیست، بلکه حضور امریکا در افغانستان همسایگان ما را هم تهدید می‌کند و موجودیت آمریکایی‌ها باعث به وجود آمدن اختلاف در منطقه شده است و پیام حضور آن‌ها در طی 17 سال اخیر هیچ رنگ و بویی از صلح نمی‌دهد.
مجاهد همچنین اظهار داشت: پیش شرط ما از گذشته تاکنون بحث خروج امریکا از افغانستان بوده تا اشغال را به پایان برسانند. اما ایالات متحده خواستار این شد تا حین برگزاری گفتگو‌ها در مورد روند خروج نیروهایشان با ما صحبت کنند. در نشست دوحه و ابوظبی تمامی حرف‌ها در این مورد گفته شده است؛ لذا بزرگترین مسأله‌ای که برای ما مهم است، بحث اخراج نیرو‌های امریکا خواهد بود.
سخنگوی طالبان گفته است که، اگر طالبان به این نتیجه برسد که امریکایی به دنبال محقق شدن صلح از طریق مذاکره نیستند و نیرو‌های خود را از افغانستان خارج نمی‌کنند، بدون تردید ما آن‌ها را با اعمال فشار نظامی و طی فرآیند تشدید جهاد از افغانستان اخراج خواهیم کرد.
مجاهد به امریکایی ها هشدار می دهد که طالبان توانایی اعمال فشار چند برابر علیه آنها را در میدان نبرد افغانستان داراند، اما در مقابل این گروه درک می کند که دولت فعلی ایالات متحده در داخل خود (سنا و مجلس نمایندگان) با اختلاف‌های زیادی در مورد خروج از افغانستان مواجه است.
ما به خوبی می‌دانیم که افکار عمومی آمریکا طاقت ندارند مجدداً تابوت‌های سربازان خود را در ایالت‌های مختلف تشییع کنند و از سوی دیگر جنرال‌های آمریکایی هم فهمیده‌اند که در جنگ افغانستان پیروز نخواهند بود. آنهابه خوبی می‌دانند که تا چه حد ضعیف شده‌اند؛ لذا بهترین انتخاب برای آن‌ها خروج از افغانستان خواهد بود.
مجاهد در ارتباط به ارزیابی خود از گفتگو‌های اخیر ابوظبی اظهار داشت: تا فعلاً نتایج خاصی حاصل نشده است. ما معتقدیم که ایالات متحده نمی‌تواند از یک سو به دنیا اعلام کند که با طالبان در حال مذاکره هستیم و از سوی دیگر هیچ‌گونه برنامه مشخص برای خروج نظامیان خود از افغانستان ارائه ندهد.
مجاهد بیان داشت که نمایندگان این گروه در ابوظبی اعلام کردند که اگر اشغال نظامی آن‌ها به پایان نرسد، به زور متوسل خواهند شد و آمریکا را از افغانستان اخراج خواهند کرد.
مجاهد در ارتباط روابط طالبان با کشورهای همسایه به ویژه ایران و پاکستان اظهار داشت که طالبان خواستار میانجیگری تمام کشور‌ها در عرصه سیاسی هستند.
مجاهد بر این موضوع تأکید کرد که طالبان به هیچ عنوان برای کسب چند کرسی یا چند وزارتخانه سلاح برنداشته اند و از این منظر طرح مذکور را فاقد ارزش می‌دانند. و تمام تلاش خود را بر استقلال کشور می دانند تا بتوانند امریکا و نظامیان سایر کشور‌ها را از افغانستان اخراج کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала