واکنش افغانستان به اظهارات اخیر ترامپ

© Wikipediaواکنش افغانستان به اظهارات اخیر ترامپ
واکنش افغانستان به اظهارات اخیر ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری میگوید که میان اظهارات و پالیسی رسمی ایالات متحده تفاوت وجود دارد، بنابراین کابل از واشنگتن در خصوص پالیسی های ایالات متحده، توضیحات بیشتر خواسته است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا که ورود اتحادیه شوروی به خاک افغانستان را «یک اقدام درست و برحق» عنوان کرده بود، گفته است که تمام روسای جمهور پیشین ایالات متحده تجاوز شوروی به افغانستان را نکوهش و از جهاد مقدس افغان ها حمایت کرده بودند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است: «پس از تجاوز شوروی سابق، تمام رؤسای جمهور امریکا نه تنها این تجاوز را مورد نکوهش قرار دادند، بلکه حامی جهاد مقدس افغان ها باقی ماندند. میان اظهارات و پالیسی رسمی کشور تفاوت وجود دارد، به همین سبب ما از حکومت دوست ایالات متحدۀ امریکا به خاطر یک سلسله اظهارات، از طریق مراجع دیپلوماتیک در خصوص بعضی از پالیسی ها وضاحت خواسته ایم.»

افزون براین، ریاست جمهوری میگوید که نیروهای خارجی برای تامین امنیت جهانی در افغانستان حضور دارند. 

ترامپ: جنگ افغانستان موجب فروپاشی شوروی گردید + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جنگ افغانستان موجب فروپاشی شوروی گردید + ویدیو

ارگ: «روابط ما با دنیا بر اساس منافع مشترک تدوین شده است و نیروهای بین‌المللی در افغانستان نه تنها برای افغانستان بلکه به منظور امنیت جهان و کشورهای دوست، حضور دارند.»

یادآوری میکنیم، روز گذشته (پنجشنبه، ۳ جنوری) دونالد ترامپ در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که جنگ افغانستان سبب فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی گردید.

ترامپ ورود اتحادیه شوروی به خاک افغانستان را یک اقدام درست نامیده افزود که آنها این کار را بخاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

ارگ ریاست جمهوری تاکید میکند که افغان ها در دوران جهاد حملات انتحاری انجام نمیدادند و کدام تهدیدی برای سایر کشورها ایجاد نکرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала