امریکا از احیای موضع بشار اسد در جهان عرب سخن گفت

© Sputnik / Sergey Mamontovامریکا از احیای موضع بشار اسد در جهان عرب سخن گفت
امریکا از احیای موضع بشار اسد در جهان عرب سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا معتقد است که رئیس جمهور سوریه موضع خود در جهان عرب را دوباره احیا نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post ایالات متحده امریکا می گوید که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه موضع خود در جهان عرب را دوباره تحکیم نموده و مخالفان سابق او نیز روابط خود با این کشور را دوباره آغاز نموده اند.
روزنامه می نویسد، دولت سوریه با حمایت قوی متحدان خود " روسیه و ایران" پس از هفت سال جنگ داخلی موفق به کنترل بخش قابل توجهی از قلمرو کشور شد و اکنون کشورهای عربی که پیش ازاین، ازمخالفین اسد پشتیبانی می کردند، بار دیگر برقراری روابط با دمشق را مطرح می کنند. یکی از دلایل این واقعیت باز شدن مرز سوریه با اردن در سال 2018 شمرده می شود.
علاوه بر این، امارات متحده عربی سفارت خود را در سوریه را دوباره افتتاح می کند و بحرین نیز خبر داده است که سفارت این کشور در دمشق ادامه خواهد یافت.
خروج نیروهای امریکایی از سوریه تنها روند تثبیت دولت اسد در جهان عرب را تسریع خواهد کرد، اگرچه از به رسمیت شناختن کامل دولت بشار اسد در صحنه جهانی صحبت نمود.
ترامپ در تاریخ 19 دسامبر دستور خروج کامل نیروهای امریکای از سوریه را صادر کرد. به عقیده وی، ایالات متحده تروریست های «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را ریشه کن کردند و اکنون نوبت کشورهای منطقه رسیده تا از سوریه مواظبت کنند.
پنتاگون ارزیابی نموده که خروج واحدهای نظامی ایالات متحده از سوریه چند ماه طول خواهد کشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала