اجساد آوارگان سوری سوختانده می شوند

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiاجساد آورگان سوری سوختانده می شود
اجساد آورگان سوری سوختانده می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع دیپلماتیک اعلام نمودند که دود عظیم در نزدیکی اردوگاه "رکبان" احتمال دارد ناشی از سوختاندن اجساد پناهندگان در این اردوگاه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع دیپلماتیک، ضمن ابراز این مطلب گفتند، محاصره غیر قانونی منطقه التنف، جایی که در نزدیکی آن اردوگاه "رکبان" موقعیت دارد وضعیت در این منطقه را دشوار ساخته است.
به گفته آنها، پس از اعلام خروج قریب الوقوع ارتش امریکا از سوریه، شبه نظامیان تحت حمایت امریکا فعال شده و تقریبا همه روزه تلاش می کنند تا از آنجا نه تنها به اراضی تحت کنترل دمشق، بلکه به سوریه و اردن بروند.
این منبع افزوده است، که ابزار نظارتی آنها دود بزرگی را در نزدیکی اردوگاه "رکبان" مشاهده نموده که خیمه های نظامیان در آنجا قرار دارند. احتمال دارد که اجساد آوارگان که برای شان کمک های انسانی نرسیده است و از اثر سرما و بیماری تلف شده اند ، در آنجا آتش زده می شوند.
این منابع معتقد اند که تنها دولت سوریه نه، بلکه سازمان های بین المللی بشر دوست و مدافع حقوق بشر طی مدت طولانی با عواقب حضور امریکا در سوریه روبرو خواهند بود.

اردوگاه آوارگان سوری رکبان در جنوب شرقی حمص و مرز سوریه و اردن، در 55 کیلومتری منطقه تحت مسئولیت پایگاه امریکا در التنف قرار دارد.
پیشتر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود مسئله رساندن کمک های بشردوستانه به این اردوگاه تحت بررسی قرار دارد اما واشنگتن باید تضمینات امنیتی لازم را واگذار کند اما آمریکا روز 19 دسامبر اطلاع داد روند خروج نیروهای مسلح خود را از سوریه آغاز کرده است.
پیش ازاین وضعیت در این اردوگاه به وضعیت در اردوگاه های جنگ جهانی دوم تشبیه شد. گفته شد که جامعه بین‌الملل که مدعی حقوق بشر است در برابر فاجعه ساکنان اردوگاه که در واقع گروگان محسوب می‌شوند، سکوت اختیار کرد.
همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، بیش از شش هزار شبه‌نظامی سوری تحت حمایت امریکا در میان 50 هزار آواره اردوگاه رکبان حضور دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала