احتمال استفاده امریکا از گزینه نظامی علیه روسیه

© Fotolia / Pozdeevvsاحتمال استفاده امریکا از گزینه نظامی علیه روسیه
احتمال استفاده امریکا از گزینه نظامی علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز تحقیقاتی کانگرس ایالات متحده پیشنهاد استفاده از گزینه نظامی علیه روسیه را مطرح نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقاتی کانگرس ایالات متحده در گزارش اخیر خود به واشنگتن پیشنهاد نموده تا به علت نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد از سوی روسیه، علیه این کشور از گزینه نظامی استفاده نماید.

بر بنیاد گزارش، تحلیلگران میگویند که طرف امریکایی در حال حاضر گزینه های مختلفی برای کاهش تهدیدها میسنجد. از سوی دیگر دسترسی روسیه به راکت های جدید بالدار که گویا شرایط پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را نقض میکند، خطرناک است.

اقدامات نظامی (مانند توسعه و راه اندازی راکت های بالدار جدید با کلاهک های هستوی یا تسلیحات غیر هستوی جدید)، دیپلوماسی و همچنین مشاوره با متحدان از جمله گزینه های هستند که در گزارش مرکز تحقیقاتی کانگرس ایالات متحده به عنوان جواب های بالقوه امریکا در برابر روسیه پیشنهاد گردیده است.

در عین حال، کارشناسان خاطر نشان میکنند در صورتیکه امریکا به راکت های جدید میان برد و کوتاه برد مجهز گردد، برایش بسیار دشوار خواهد بود تا در اروپا یا آسیا یک کشور متحد پیدا کند.

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال روان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود. 

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد.

این در حالی است که چندی پیش سرگئی ریابکوف، معین وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه «کامیرسانت» در جواب سوالی در مورد احتمال لغو پیمان منع راکت های هستوی میان برد اظهار داشت که ایالات متحده و کشورهای اروپایی باید آگاه باشند که روسیه نمیتواند استقرار راکت های زمینی میان برد و کوتاه برد امریکا، که مسکو و متحدان اش را تهدید کند، را نادیده بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала