جنبش ملی: بازداشت نظام‌الدین قیصاری یک حرکت سیاسی بود

© Photo / FVP / FVPجنبش ملی: بازداشت نظام‌الدین قیصاری یک حرکت سیاسی بود
جنبش ملی: بازداشت نظام‌الدین قیصاری یک حرکت سیاسی بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندان پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب پس از شش ماه بازداشت از قید امنیت ملی آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نظام‌الدین قیصاری، قوماندان پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب پس از حدود شش ماه بازداشت، شام روز جمعه از قید امنیت ملی آزاد شد.
قوماندان قیصاری، پیش از رهایی‌اش در خانۀ معاون اول رئیس‌جمهور و در کنار آقای دوستم و شماری از هوادارانش در شیرپور کابل حضور یافت.
قیصاری در این نشست گفت که مشکلاتش حل شده است: "معاون صاحب اول بسیار زحمت کشید، رئیس‌جمهور را دید، رئیس جمهور هم قبول کرد، مشکل من حل شد".

نظام الدین قیصاری از بند امنیت ملی آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
نظام الدین قیصاری از بند امنیت ملی آزاد شد

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس‌جمهور غنی همچنان اضافه کرد: "از رئیس صاحب جمهور هم تشکری می‌کنیم که بسیار به حوصله‌مندی گپ‌های ما را شنید؛ قضیه قیصار و فاریاب و دگه و دگه کلش برایش توضیح دادیم".
در همین حال، لوی سارنوالی می‌گوید که نظام‌الدین قیصاری با شرایط ویژه‌یی از بند امنیت ملی آزاد شده است. جمشید رسولی، سخن‌گوی لوی سارنوالی می‌گوید که وظیفۀ فرمانده قیصاری به حالت تعلیق درآمده است و او ممنوع الخروج نیز شده است.
رسولی گفت: "به اساس پیشنهاد ریاست عمومی امنیت ملی، مبنی بر این که ادعا بالای آقای قیصاری بیشتر است و بررسی و تحقیقات او زمان بیشتر نیاز دارد از لوی سارنوالی خواهان رهایش شدند".
با آن‌که لوی سارنوالی از ادامۀ تحقیقات از آقای قیصاری سخن می‌زند، بشیراحمد ته ینج، سخنگوی جنبش ملی می‌گوید که بازداشت قیصاری یک حرکت سیاسی بوده است: "دستگیری از این‌ها متأسفانه با درنظرداشت مخدوش کردن ذهنیت‌ها و منحرف کردن موضوعات حقیقی، یک نوع تصمیم سیاسی بود".
در این میان، شماری از اعضایی مجلس نماینده‌گان در حالی که برعملی شدن عدالت تأکید می‌ورزند، چگونگی رهایی آقای قیصاری را انتقاد می‌کنند.
در حدود شش ماه پیش، نیروهای ویژۀ امنیت ملی، نظام‌الدین قیصاری، قوماندان پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و یکی از نزدیکان عبدالرشید دوستم را به اتهام نقض قوانین بشری و داشتن افراد مسلح غیرمسؤول بازداشت کردند.
نظام ‌الدین قیصاری که قوماندان نیروهای مردمی ضد طالبان در فاریاب و نیز نماینده "خاص" جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری بود، که چند ماه پیش در میمنه از سوی نیروهای ویژه امنیت ملی بازداشت و به کابل منتقل شد.
هزاران تن از زنان و مردان فاریابی که در چند روز گذشته به دستگیری او اعتراض کردند و در دومین روز تظاهرات ساختمان ولایت را به آتش کشیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала