حمایت وزارت خارجه روسیه از کاهش نیرو های امریکایی در افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت مسکو از کاهش نیرو های امریکایی در افغانستان
حمایت مسکو از کاهش نیرو های امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزارش‌هایی از احتمال خروج نیمی از نیروهای امریکایی از افغانستان، این اقدام را گامی درست در جهت آغاز روند صلح افغانستان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در رابطه به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت، مسکو از بیانیه‌ای رهبر امریکا در مورد کاهش نیروهای این کشور از افغانستان حمایت می کند و معتقد است که این تصمیم یک گام مثبت در جهت نزدیک شدن به آغاز روند صلح دراین کشور است.
وی در ادامه ابراز داشت، ما ضمن این که این تصمیم رهبر ایالات متحده را یک گام درست میشماریم، امیدوار هستیم که خروج نیمی از نیروهای امریکایی از افغانستان آغازی برای نزدیک شدن به روند صلح در افغانستان باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، "اکنون باید منتظر بود که این روند چگونه آغاز خواهد شد، زیرا ما همیشه چیز های زیادی شنیده ام که امریکایی ها وعده های خود را عمل نکردند." 

ماریا زاخارووا گفت، وضعیت در افغانستان همچنان پر تنش باقیمانده و گروه های مخالف فعالیت های شان را ادامه می دهند.
هفته گذشته رسانه های امریکایی از جمله وال استریت ژورنال و واشنگتن پست مدعی شدند که دونالد ترامپ تنها یک روز بعد از دستور خروج نیروهای امریکایی از سوریه، از وزارت دفاع ایالات متحده خواسته که نیروهای امریکا در افغانستان نیز به تدریج کاهش یابد.
شایان ذکر است که دونالد ترامپ تصمیم در مورد خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه را علی رغم خواسته ها و توصیه های مسئولین امنیت ملی ایالات متحده اتخاذ کرد.
در حال حاضر حدود 14 هزارنیروی نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند که مطابق اعلام دونالد ترامپ تعداد آنها به 7 هزار تن کاهش خواهد یافت

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала