ساخت دومین پایگاه بزرگ ارتش در شمال افغانستان

© Photo / ARG / ARGساخت دومین پایگاه بزرگ ارتش در شمال افغانستان
ساخت دومین پایگاه بزرگ ارتش در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی اعلام کرد که برای بهبود امنیت در مناطق شمالی و شمال شرق افغانستان، پایگاه جدیدی برای ارتش در این ولایت‌ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با ترک‌ تباران افغانستان اظهار داشت که وضعیت امنیتی ولایت‌های شمالی و شمال شرق افغانستان در اولویت کاری وزارت دفاع و کشور افغانستان قرار دارد.
رئیس جمهور افغانستان افزود: بزودی سپاه جدیدی در مناطق شمالی و شمال شرق افغانستان ایجاد می‌شود و این موضوع وضعیت امنیتی این مناطق را تغییر خواهد داد.
در حال حاضر در مجموع 6 پایگاه ارتش در افغانستان وجود دارد؛ سپاه 209 شاهین در شمال، سپاه 201 سیلاب در شرق، سپاه 205 و 215 ارتش در جنوب و سپاه 207 نیز در غرب افغانستان قرار دارد.

کنار گذاشتن جنرال دوستم از کابینه دولت بعدی افغانستان توسط اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
کنار گذاشتن جنرال دوستم از کابینه دولت بعدی افغانستان توسط اشرف غنی

در این نشست حضار ضمن ابراز مشکلات امنیتی در شمال و شمال شرق افغانستان خواستار رسیدگی به پرونده نظام‌الدین قیصاری نماینده ویژه معاون اول ریاست جمهوری در فاریاب شدند که چند ماه پیش توسط نیروهای امنیت ملی دستگیر شده بود.
حاضرین همچنین خواستار رسیدگی به مسدود بودن راه‌های مواصلاتی شماری از شهرستان‌ها، آوارگان داخلی، جلوگیری از استخراج معادن به شکل غیر اصولی، رسیدگی به مناطق آسیب دیده از خشکسالی و اشتغال‌زایی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала