به تعلیق درآمدن دفترهای ولایتی شورای عالی صلح

© Photo / H.P.C / H.P.Cبه تعلیق درآمدن دفترهای ولایتی شورای عالی صلح
به تعلیق درآمدن دفترهای ولایتی شورای عالی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر های شورای ولایتی عالی صلح در 34 ولایت افغانستان به حالت تعلیق درآمد.

داوودزی به‌ عنوان رئیس‌ دبیرخانۀ شورای عالی صلح گماشته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
داوودزی به‌ عنوان رئیس‌ دبیرخانۀ شورای عالی صلح گماشته می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در مکتوبی به امضای عمر داوودزی دبیر شورای عالی صلح افغانستان آمده است، که براساس توافق رهبری شورای عالی صلح تصمیم اتخاذ گردیده، که دفترهای کمیته های صلح ولایتی به حالت تعلیق در آید.

شورای عالی صلح می گوید: این برنامه برای اصلاحات در کار شورای صلح است؛ و از پیش برای آن تصمیم گرفته شده بود.

اسد الله زایری، معاون سخنگوی شورای عالی صلح می گوید:- "بحث لغو نیست، بحث تعلیق و یا توقف کار های ولایتی است چون ما یک زمان اساس را گذراندیم و وارد مرحله جدید شدیم".

اما باورها این است، که رییس جمهور با اعلام هیئت مذاکره کننده صلح و تشکیل بورد عالی مشورتی، کار شورای عالی صلح را سیاه کرده است، و شاید از این رو است که شورای صلح هم می خواهد بار مسئولیت را کم کند.

در همین حال سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت اسلامی افغانستان می گوید:- "شورای عالی صلح همان حیثیت اصلی خودش را با این تعلیق وظایف دفترهای ولایتی اش از دست داد و به حیث یک دفتر بسیار ناکاره اینجا خواهد ماند".

درشت ترین دلیل برای این تغییرات در شورای عالی صلح اوج گرفتن گفت و گو ها درباره آشتی طالبان با امریکا گفته می شود، هرچند در اوج همین تنش ها شایعه مبنی بر بیرون شدن نیروهای نظامی امریکا از افغانستان هم پخش شد؛ باورها بر این است که رفتن نظامی های امریکایی بدون پیوند با گفت و گوهای صلح  نیست.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیل‌زاد نماینده صلح امریکا برای افغانستان در ادامه سفر های منطقه یی اش در ماه آینده میلادی به هند میرود تا دیدگاه مقام های این کشور را نیز در روند صلح شریک سازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала