عبدالقیوم کوچی: من شخصاً طالب نیستم و افکار طالبی ندارم + ویدیو

© Sputnikعبدالقیوم کوچی: من شخصاً طالب نیستم و افکار طالبی ندارم
عبدالقیوم کوچی: من شخصاً طالب نیستم و افکار طالبی ندارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در روسیه می گوید که من شخصاً همین اشخاصی را‌‌ که به نشست مسکو آمده بودند میشناختم و معرفت قبلی داشتم.

عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در روسیه طی یک گفت‌وگو ویژه به اسپوتنیک، در پاسخ به پرسش که شما و طالبان در نشست «فارمت مسکو» همدیگر را در آغوش گرفتید در حالی که طالبان اعلام میکنند که با نمایندگان کابل نمیخواهند گفتگو کنند تا زمانی که شرایط شان را قبول نکنند، گفت: "همۀ طالبان افغان هستند. من شخصاً همین اشخاصی را‌‌ که به نشست مسکو آمده بودند میشناختم و معرفت قبلی داشتم. من چندین بار قبل از این که به حیث سفیر به مسکو تعیین شوم و بیایم، در کنفرانس‌هایی که در دوحه و در دبی دایر شده بود و این‌ها مرا دعوت کرده بودند، هم از افغانستان آنجا رفتم و هم در از امریکا وقتی آنجا زنگی میکردم، با این‌ها من شناخت قبلی داشتم. اینها برادران ما استند، عزیزان ما هستند، من شخصاً طالب نیستم، افکار طالبی ندارم، من سعی و تلاشم این بود که این‌ها را متقاعد بسازم که برای صلح خود را آماده بسازند، با ملت افغانستان و دولت افغانستان آشتی بکنند".

متن کامل این مصاحبه ویژه به زودی منتشر خواهد شد.

یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، ۹ نوامبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان پیش ازاین اعلام کرده بودکه در این نشست حضور رسمی نخواهد داشت و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل دراین نشست شرکت کرد.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.
اخیرا نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، زلمی خلیلزاد؛ سفر هایش را در رابطه با صلح افغانستان با درشماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و پاکستان به پایان رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала