واکنش تند ارگ در مورد انکار طالبان از گفتگو با حکومت

© Photo / M.Naderiواکنش تند ارگ در مورد انکار طالبان از گفتگو با حکومت
واکنش تند ارگ در مورد انکار طالبان از گفتگو با حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای در رابطه به انکار طالبان از گفتگو با حکومت ابراز داشته که طالبان با این کار طرفداری از جنگ می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامۀ دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری، مقامات کشور می گویند، طالبان با انکار از دیدار با نماینده‌گان حکومت، نشان دادند که طرفدار ادامۀ جنگ در کشور استند.
در این خبرنامۀ ارگ ریاست‌جمهوری آمده‌است: "طالبان با این کار خلاف توقع که انجام دادند و خواست برحق مردم افغانستان و جامعه جهانی را رد کردند نشان دادند که آنان خیر منطقه وکشور را نمی‌خواهند و متعهد به صلح نیستند و تداوم جنگ را می‌خواهند که این کار برای طالبان یک شکست سیاسی است." 

واشنگتن پست: امریکا از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: جنگ افغانستان اشتباه بود

اما، طالبان با چه شرایطی با حکومت بر میز گفت‌وگوها خواهند نشست؟ منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که پیش شرط طالبان برای گفت‌وگو با حکومت، ملغا شدن پیمان امنیتی کابل واشنگتن است.
فعالان سیاسی در این باره می گویند: "گر پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن لغوه شود و پارلمان نیز آن را تأیید کند، یقینأ طالبان با حکومت و سیاسیون افغان گفت‌وگو خواهند کرد، اما این کار در دست حکومت افغانستان نیست."
آنان می گویند، همۀ این مسایل و مطالب ارتباط می‌گیرد به موضع‌گیری‌های قوت‌هایی که اوضاع سیاسی را در افغانستان مدیریت می‌کنند و هم‌چنان بحران‌ها را تحت کنترول خود دارند، مربتبط می گردد.
حکومت وحدت ملی، اندکی پس از آغاز کارش، پیمان امنیتی کابل با واشنگتن را امضا کردند — پیمانی که شماری از احزاب می‌گویند باید در بارۀ آن گفت‌وگو شود.
همزمان با این، شماری از کسانی که تازه با زلمی خلیل زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده‌اند، می‌گویند که تأکید آقای خلیل‌زاد هنوزهم بر شکل گیری اجماع ملی برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان است.
این درحالی است که احزاب و جریان‌های بزرگ سیاسی از بورد عالی مشورتی صلح که از سوی رییس جمهور اعلام شده است، انتقاد می‌کنند — چیزی که نشانه روشنی نبود یک اجماع برای گفت گو با طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала