رئیس پنتاگون استعفا داد

© REUTERS / Yuri Gripasرئیس پنتاگون استعفا داد
رئیس پنتاگون استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پنتاگون یک روز پس از تصمیم رئیس جمهور امریکا برای بیرون شدن نیروهای این کشور از سوریه استعفای خود را اعلام کرده است.

متیس: هیچ طرحی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نداریم - اسپوتنیک افغانستان
متیس: هیچ طرحی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نداریم
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه 20 دسمبر در تویترش نوشت، که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا تا دو ماه دیگر کناره‌گیری می‌کند. همزمان متن استعفای جیمز متیس خطاب به دونالد ترامپ منتشر شده است.

شایعات درباره استعفای «سگ هار» (لقب متیس) از مدتها پیش رواج پیدا کرده بود و همه از اختلاف نظرهای متیس و ترامپ درباره شماری از مسایل کلیدی خبر داشتند.
جیمز متیس در این نامه تصریح کرده است، از آنجا که حق رئیس جمهوری است که وزیر دفاعی داشته باشد که با دیدگاه‌هایش همسو باشد، تصمیم گرفته است از سمت وزارت دفاع کناره گیری کند.

 این بیانیه یک روز پس از آن ایراد شد که ترامپ بیرون شدن سریع و فوری نیروهای مسلح امریکا از سوریه را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، متیس بارها تلاش کرده بود ترامپ را از این کار منصرف کند. 
به گفته چاک شومر، متیس همچنین با ساخت دیوار در مرز امریکا با مکزیک موافق نبود. اکنون این مسئله، مسئله مرکزی در بحث ها درباره تامین مخارج دولت ایالات متحده است.
کارشناسان امریکایی بر این باورند، که استعفای متیس به خاطر اختلاف نظرهای واضح وی با ترامپ حتمی و ناگزیر بود و پیدا کردن چنین وزیر دفاع با صلاحیت و با تجربه ای برای رئیس جمهور امریکا دشوار خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала