وزارت خارجه ترکیه: تا نابودی کامل تروریست ها به عملیات های خود ادامه می دهیم

© Photo / Dışişleri Bakanlığıوزارت خارجه ترکیه: تا نابودی کامل تروریست ها به عملیات های خود ادامه می دهیم
وزارت خارجه ترکیه: تا نابودی کامل تروریست ها به عملیات های خود ادامه می دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد، که مبارزه انقره با تروریستها در سنجار تا زمانی که گروه های تروریستی در عراق لانه گزیده اند ادامه خواهد داشت.

هدف عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه چی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدف عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه چی است؟
به گزارش اسپوتنیک، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه درباره عملیات ارتش کشورش در برابر مواضع پ.ک.ک در عراق تاکید کرد، که این عملیات‌ها تا زمانی که گروه های تروریستی در عراق لانه گزیده اند ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ کتبی به پرسشی از این وزارتخانه درباره این عملیاتها و احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه عراق تصریح کرد: گروه پ.ک.ک سالهای مدیدی است که از خاک عراق برای حمله به ترکیه به عنوان پایگاه استفاده می کند. در این حملات ده‌ها هزار شهروند ترکیه جان خود را از دست داده است. اقدامات و فعالیت های گروه پ.ک.ک در خاک عراق و سوریه به موضوع امنیت ملی ترکیه تبدیل شده است.

آکسوی با تاکید بر اینکه تاکنون چندین بار به دولت عراق یادآوری شده است که مسئولیت خود در قبال جلوگیری از اقدامات گروه پ.ک.ک را به جای آورد تاکید کرد:- "ماده هفتم قانون اساسی عراق دولت این کشور را موظف به ممانعت از استفاده از خاکش جهت حمله به کشورهای همسایه دانسته است. در چارچوب اصول حسن همجواری و همکاری بین المللی برای مبارزه با هر گونه تروریسم، ترکیه به مسئولیت های خود را در این زمینه عمل کرده و از مبارزه عراق با گروههای تروریستی به طور همه جانبه حمایت کرده است".

وی در ادامه با اشاره به انتظار متقابل ترکیه از عراق برای همکاری در این زمینه اظهار داشت:- "در صورتی که مقام های عراق آنچه لازم است در مبارزه با تروریسم را انجام ندهند نیروهای مسلح ما در چارچوب حق دفاع از خود مطابق ماده پنجاه و یکم منشور سازمان ملل متحد، به حملات گروه پ.ک.ک از خاک عراق پاسخ متقابل را می دهد. در این راستا طی عملیات هوایی 13 دسمبر نیروهای مسلح ترکیه علیه مواضع تروریستها در سنجار و کوه کاراجاک در شمال عراق ضربه سنگینی به گروه پ.ک.ک وارد شده است. در جریان این عملیات‌ها حساسیت لازم جهت جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان در نظر گرفته شده است. تا زمان نیاز به اقدام جهت حفظ امنیت ملی ترکیه و لانه گزیدن تروریستها در خاک عراق، این عملیات‌ها ادامه خواهند یافت".

یادآوری می کنیم، که وزارت امور خارجه عراق روز جمعه از احضار «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی انقره خبر داد.
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد، که سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی نموده است.
در این بیانیه آمده بود، که وزارت خارجه عراق نقض حریم هوایی خود توسط جنگنده های ترکیه و هدف قرار دادن اهدافی در مناطق جبل سنجار و مخمور در شمال عراق را که به برجا ماندن تلفات مادی و بشری منجر گردیده است، محکوم می کند.
در همین روز نیروی هوایی ترکیه مواضع پ ک ک در شمال عراق را بمباران کرد و در نتیجه هشت نفر از اعضای پ ک ک کشته شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала