کشف تسلیحات نظامی ساخت ایران در غزنی

© Sputnik / Stringerکشف تسلیحات نظامی ساخت ایران در غزنی
کشف تسلیحات نظامی ساخت ایران در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تسلیحات نظامی ساخت ایران در یکی از مخفی‌‌گاه های طالبان در ولایت غزنی؛ کشف گردیده است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، قبل از این نیز ایالات متحده امریکا، اسلحه و مهمات ایرانی را نشان داده بود که به گفتۀ آنان از سوی نیروهای دولتی افغانستان در بخش‌های از هلمند و نزدیکی میدان هوایی کندهار به دست آمده‌‌اند.
مقامات محلی غزنی، می‌گویند که سلاح و مهمات را از نزد طالبان بدست آروده‌اند که ساخت ایران استند.

کشف یک ذخیره گاه جنگ افزار طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
کشف یک ذخیره گاه جنگ افزار طالبان در غزنی

والی و قوماندان پولیس غزنی، می‌‎گویند که در یک عملیات پاکسازی در حومۀ شهرغزنی بر یک مخفی‌گاه طالبان دست یافته‌اند که در آن جنگ افزارهایی ساخت ایران جابجا شده بودند.
غلام داوود تره خیل، قوماندان پولیس غزنی در این باره می‌گوید: «این جنگ‌افزارها را که شما دیدید و بسیار جدید هم بود و به دست مخالفان مسلح دولت قرار دارد، ساخت ایران استند که برای ادامۀ جنگ به طالبان تحویل شده است».
وحیدالله کلمیزی، والی غزنی نیز می‌افزاید: «در حدود نُه میل جنگ‌افزارهای سبک که نیروهای دولتی به دست آروده اند، ساخت ایران است».

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
بزودی غزنی از وجود طالبان پاک می شود

درهمین حال، وزارت امور داخله از آغاز بررسی‌ مساله موجودیت جنگ افزارهای ایرانی در میدان‌های نبرد افغانستان سخن می‌زند.
نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت: «ارگانهای امنیتی بررسی این مساله را آغاز کرده‌اند که هنوز نتیجۀ نهایی را در دست نداریم و هر زمانی که نتیجه نهایی شود با شما شریک خواهیم کرد».
تاکنون ایران و گروه طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند. پیش از این نیز ایالات متحده امریکا، تسلیحات ایرانی را نشان داده بود که به گفتۀ آنان از سوی نیروهای دولتی افغانستان در بخش‌های از هلمند و نزدیکی میدان هوایی کندهار به دست آمده‌‌اند.
از سویی هم، قوماندان قول اردوی 203 تندر، می‌گوید که طالبان در بخش‌های از غزنی، پکتیا و دیگر ولایات‌ مربوط به این قول اردو توانایی رویارویی با نیروهای دولتی را ندارند.
دادان لونگ می‌افزاید: «همۀ برنامه‌های شان ناکام شده‌اند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала