عربستان متهمان قتل خاشقجی را به ترکیه نمی دهد

© AP Photo / Virginia Mayoعربستان متهمان قتل خاشقجی را به ترکیه نمی دهد
عربستان متهمان قتل خاشقجی را به ترکیه نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه عربستان گفت، که این افراد شهروندان سعودی هستند و آنها در عربستان دستگیر و محاکمه خواهند شد.

جزئیات تکان دهنده جدید از قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات تکان دهنده جدید از قتل خاشقجی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز شنبه و ساعاتی پس از آن که ترکیه خواستار تحویل مظنونان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان شد، تأکید کرد که مظنونان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در عربستان زیر پیگرد قرار می گیرند.

الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی درباره امنیت در منامه پایتخت بحرین گفت: درباره مساله تحویل این افراد باید بگویم که این افراد شهروندان سعودی هستند. آنها در عربستان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها در عربستان در جریان است و در عربستان نیز محاکمه می شوند.

وی گفت: ترکیه کشوری دوست است و با این کشور پیوندهای تجاری و سرمایه گذاری خوبی داریم.

الجبیر در ادامه گفت، که مساله قتل خاشقجی روزنامه نگاری سعودی تبدیل به یک مساله«هیستریک» شده است و تحقیقات درباره این پرونده طول می کشد.

روز گذشته —جمعه- وزیر دادگستری ترکیه گفته بود، که انتظار داریم درخواست استرداد متهمان به قتل خاشقجی به مورد اجرا گذاشته شود.

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به ادامه تحقیقات درباره قتل خاشقجی گفته بود، که انتظار داریم درخواست استرداد متهمان به مورد اجرا گذاشته شود، زیرا این واقعه منفور در ترکیه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مقام های ترکیه مصمم به روشن شدن این واقعه هستند اظهار داشته بود: ترکیه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد. به همین خاطر افکار عمومی جهان انتظار دارد برای دادرسی عادلانه و شفاف، به این پرونده در ترکیه رسیدگی شود.

یادآوری می کنیم، که در ماه نومبر  دادسرای عربستان سعودی قتل خاشقجی را تایید و گفت که مظنونان محاکمه خواهند شد و پس از آن 5 نفر به قتل خاشقجی را به اعدام محکوم کرد.

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه کشده شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала