غنی: استادان و دانشجویان باید به منابع عایداتی مبدل شوند

© Photo / ARG / ARGغنی: استادان و دانشجویان باید به منابع عایداتی مبدل شوند
غنی: استادان و دانشجویان باید به منابع عایداتی مبدل شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور غنی در دیداری با اعضای شورای علمی دانشگاه کابل و اتحادیه دانشجویی این نهاد گفته است که دانشجویان و استادان دانشگاه‌های کشور باید به منابع عایدایتی تبدیل شوند و این یکی از گام‌های مهم به خاطر استقلالیت دانشگاه‌ها‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ارگ ریاست‌جمهوری با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، پیش از ظهر روز شنبه هفدهم قوس با استادان و دانشجویان دانشگاه کابل دیدار کرد.
به نقل از خبرنامه، در این دیدار آقای غنی گفته است که دانشگاه کابل باید دانشجومحور شود و استادان تنها مسوول پرورش ذهن دانشجویان باشند.

اتمر: غنی بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد - اسپوتنیک افغانستان
اتمر: غنی بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد

آقای غنی افزوده است: "از منابع باید تعریف ارائه شود و ظرفیت‌های موجود اعم از استادان و محصلین، مبدل به منابع عایداتی شوند و این یکی از گام‌های مهم به خاطر استقلالیت دانشگاه‌ها می‌باشد".
رئیس‌جمهور در ادامه گفته است که افغانستان در حال تطبیق چهار پروسه ملی از جمله دولت‌سازی، ایجاد مارکیت، دستیابی به صلح و ملت‌سازی است.
به گفته رئیس‌جمهور، افغانستان بدون پروسه دولت‌سازی به ثبات نمی‌رسد و نیاز است تا دانشگاه‌ها باعث تولید کادرهایی شوند که پروسه دولت‌سازی را به موفقیت برسانند و شبکه‌های جرمی را بشکنند.
از سویی‌ هم، حمیدالله فاروقی، رئیس دانشگاه کابل، در این دیدار گفته است که دانشگاه کابل تا جایی به استقلالیت مالی نزدیک شده است و آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و مبارزه با فساد اداری توانسته‌اند که عواید این دانشگاه را بالا ببرند.
آقای غنی گفته است که تمام تلاش‌ها را برای استقلالیت دانشگاه کابل انجام می‌دهد و در موارد ضروری حاضر به صدور فرمان و تعدیل قوانین نیز است.
این در حالی است که حکومت با تأیید طرح تازه‌ای در نظر دارد تا سهم معینی را برای ولایت‌های کم‌تر توسعه‌یافته در پروسه ملی کانکور اختصاص دهد. براساس این طرح، 75 درصد از سیت‌های کانکور به صورت عمومی و 25 درصد دیگر به صورت محلی و حوزه‌ای به رقابت گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала