عمران خان: دیگر سرباز اجیر امریکا نیستیم

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال رابطه مناسب با امریکا است، خطاب به دونالد ترامپ گفت که کشورش دیگر سرباز اجیر امریکائی ها نیست.

اسپوتنیک به نقل از «نیوز پاکستان»، صدراعظم پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال رابطه مناسب با امریکا است، خطاب به دونالد ترامپ گفت که کشورش دیگر نیرو یا سرباز مسلح اجیر امریکائی ها نیست.
عمران خان درباره جنگ لفظی او و ترامپ که اخیرا در توئیتر دیده شد، گفت: این جنگ توئیتری نبود بلکه هدف آن درست نشان دادن محاسبات درست درخصوص نحوه همکاری میان دو کشور بود.
وی اضافه کرد: تبادل جملات در پاسخ به توئیت ترامپ به این دلیل بود سیاست های امریکا درخصوص رویکرد نظامی در افغانستان، همواره ما متهم شناخته شدیم.
نخست وزیر پاکستان با رد ادعاهای آمریکا مبنی بر وجود پناهگاه های طالبان در خاک پاکستان، گفت: بارها از امریکا خواسته ایم که اگر دلایل بر وجود این پناهگاه ها در پاکستان در اختیار دارند، آن را ارائه دهند.
عمران خان تاکید کرد: برقراری صلح و ثبات در افغانستان به نفع پاکستان است و برای این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: حرف زدن درخصوص اعمال فشار بر طالبان بسیار آسان تر از انجام دادن آن است، اما باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که در حال حاضر 40 درصد از خاک افغانستان خارج از کنترل دولت کابل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала