وزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است

© Photo / ARG / ARGوزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است
وزارت مالیه در سال جاری 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معین وزارت مالیه افغانستان از جمع‌آوری بیش از 179 میلیارد افغانی عواید تاکنون در سال جاری خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، معین وزارت مالیه افغانستان که در جلسه روز گذشته(چهارشنبه، 14 قوس) کابینه افغانستان به ریاست محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که الی 13 قوس سال جاری، 179 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری شده است.
وی تاکید کرد که این مبلغ بیش از هدف تأیین شده توسط این وزارت و صندوق بین المللی پول (IMF) است.
همچنان در این جلسه کابینه، طرح مشترک وزارت تحصلات عالی و معارف در مورد مکانیزم تطبیق و مسئولیت پیش‌برد برنامۀ آماد‌گی کانکور تأیید شده است.
در ادامه کابینه رهنمود مدیریت حق‌الاُجرت (فیس) در مراکز صحی را تصویب کرد و وزارت صحت عامه مؤظف شده است که برای مریضان زن، 20 درصد تخفیف را در نظر بگیرد.
سپس، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، پیشنهادات انتقال 19 مورد زمین دولتی جهت اعمار تأسیسات عام‌المنفعه و دولتی، چون پارک‌های صنعتی، مکاتب، تعمیر اداری، شفاخانه، کمرگات، مرکز اصلاح و تربیۀ اطفال، سب‌استیشن‌های برق، پروژه‌های برق آفتابی و توزیع نمرات رهایشی برای ورثه شهدا و معلولین را به جانب وزارت مالیه به جلسه مطرح کرد که مورد تأیید کابینه قرار گرفت.
به همین ترتیب، موصوف انتقال موازی 13 هزار 644 جریب زمین دولتی در ولسوالی‌های چهارآسیاب، خاک جبار، استالف و پغمان ولایت کابل را به وزارت ترانسپورت و یا ادارۀ زون پایتخت جهت اعمار ترمینل‌های ترانسپورتی به جلسه مطرح کرد که کابینه انتقال زمین‌های متذکره را به ادارۀ زون پایتخت، مورد تصویب قرار داد.
در اخیر جلسه، چهار معاهدۀ بین‌المللی توسط معین اداری و منابع وزارت امور خارجه به جلسه مطرح شد که مورد تائید کابینه قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала