پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد
پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید پاسخ روسیه به توسعۀ تسلیحات شامل پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد توسط امریکا، متقابل و همسان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، می‌گوید که اگر ایالات متحده امریکا به این فکر باشد که تسلیحات که مشمول پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد باشند را توسعه دهد، روسیه نیز این کار را خواهد کرد.
پوتین گفت: "در سال 2002 میلادی ایالات متحده امریکا یکباره خروج خود را از پیمان ضد راکت‌های بالستیک که یکی از پایه‌های اصلی امنیت بین‌المللی بود اعلام کرد و اجرای این پیمان متوقف شد با وجود که آنها خجالت هم نکشیدند به اقتدار بدون کدام قید و شرطی از پیمان بیرون رفتند، حالا هم همین اتفاق می‌افتند، و امریکا فکر می‌کند در ارتباط خروج از این پیمان (منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد) کی را مقصر آن بدانند. به نظر من این یک کار سنجیده نیست".
در اصل این روشن است که تنها امریکا و روسیه سلاح‌هایی که مشمول این پیمان است را تولید نمی‌کنند.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: "این واقعاً حقیقت دارد، در واقع بسیاری از کشورهای دیگر- حدود ده کشور احتمالاً چنین سلا‌ح‌های تولید می‌کنند و روسیه و امریکا خود را در این پیمان محدود کرده اند. اکنون طرف امریکایی به این نظر است که وضعیت خیلی تغییر کرده است و امریکا همان سلاح‌هایی را داشته باشد که دیگر کشورها آن را تولید می‌کنند. پاسخ ما به طرف امریکا چیست؟ بلی بسیار ساده: ما هم همین کار را خواهیم کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала