کمک دومیلیارد دالری بانک توسعهٔ آسیایی به افغانستان

CC BY-SA 4.0 / Eugene Alvin Villar (seav) / Asian Development Bank headquartersکمک دومیلیارد دالری بانک توسعهٔ آسیایی به افغانستان
کمک دومیلیارد دالری بانک توسعهٔ آسیایی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد آمارهای بانک توسعۀ آسیایی، این بانک از سال ۲۰۰۲ تا کنون بیش از چهار میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بانک توسعهٔ آسیایی، اعلام نموده است که به هدف توسعۀ زیربناها در افغانستان تا سال ۲۰۱۲، دو میلیارد دالر را به افغانستان کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری 3 میلیاردی بانک توسعه آسیایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سرمایه گذاری 3 میلیاردی بانک توسعه آسیایی در افغانستان

مسؤولان این بانک در افغانستان می‌گویند که این مبلغ در بخش‌های زراعت، منابع طبیعی، تولید نیروی برق و ساخت زیربناها برای حمل ونقل در افغانستان هزینه خواهد شد.

شنی کمبل، معاون این بانک در افغانستان می‌گوید که در سال آیندۀ میلادی، این بانک ۸۸۷ میلیون دالر این کمک‌ها را به افغانستان خواهد داد که از این میان به گفتۀ وی۲۰ میلیون دالر آن در بخش کاهش اثرات حوادث طبیعی هزینه خواهند شد.

وی افزود: "ما در پی عملی‌‎سازی پروژه‌های بزرگ شاید ساخت تونل دوم سالنگ در سه سال آینده — که جای‌گزین تونل اول شود — توسعۀ راه آهن  شمال و یقینأ پروژه‌هایی در بخش تولید انرژی برق خواهیم بود. به گونۀ مثال، ما پروژۀ بزرگ تولید برق خورشیدی را در سال آینده عملی خواهیم ساخت".

در همین حال، ریاست اجراییه می‌گوید که بانک توسعۀ آسیایی، یکی از شرکای مهم در بازسازی افغانستان است. این نهاد اعلام بسته جدید کمک‌های این بانک را به افغانستان بسیار مهم می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала