سفیر ایران در افغانستان: تأمین صلح در افغانستان از راه نظامی ممکن نیست

© K. Bezhanسفیر ایران در افغانستان: تأمین صلح در افغانستان از راه نظامی ممکن نیست
سفیر ایران در افغانستان: تأمین صلح در افغانستان از راه نظامی ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان باید از سوی مردم این کشور رهبری شود و کشورهای منطقه باید در این راستا به افغانستان کمک کنند.

سفیر ایران: تولید مواد مخدر در افغانستان با آمدن ناتو به مراتب افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
سفیر ایران: تولید مواد مخدر در افغانستان با آمدن ناتو به مراتب افزایش یافت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد رضا بهرامی سفیر ایران در کابل می‌گوید، که تأمین صلح از راه نظامی امکان ندارد و رهبری این روند باید در دست مردم افغانستان باشد.

بهرامی، که در نشست سفیران جوان ایران، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان در کابل سخن می‌زد افزود، که کشورهای منطقه باید زمینه آغاز گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان را فراهم سازند.

در این نشست سفیران جوان چهار کشور درباره مسایل منطقه‌یی گفت‌وگو کردند. بهرامی در این نشست تأکید کرد که رهبری روند صلح افغانستان باید به دست مردم افغانستان باشد.

محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل، گفت:- "اگر قرار است تغییری هم اتفاق بیفتد، حتمن قانون و قوانین موجود مسیرهای لازم برای این تغییر را تعریف کرده. خوب است که از این مسیر انحراف صورت نگیرد و دستاوردها فدای فضای غیرشفافی که اطمینانی نسبت به آن وجود ندارد، نشود".

در همین حال معاون سفیر پاکستان در کابل تأمین صلح را یک مسئولیت همه‎گانی می‎داند.

شهباز خان معاون سفیر پاکستان در کابل گفت:- "روند صلح باید به رهبری و مالکیت مردم افغانستان باشد. همان‌گونه که این همکاران سفیران جوان ما می‌دانند این واژه‌ها نخست از سوی پاکستان به کار رفته‌اند که هر توافق صلحی باید از سوی مردم و حکومت افغانستان رهبری گردد".

شهناز کامل‌زاده سفیر جوان از تاجیکستان همه به نوبه خود گفت:- "صنعت گردشگری خود را رشد بدهند تا جامعه جهانی بیایند ببیند که افغانستان چه قدر تاریخ غنی دارد، چه قدر فرهنگ غنی دارد و چه قدر مردمان خوب و صمیمی دارد".

یادآوری می کنیم، که نشست منطقه‌یی سفیران جوان تاجیکستان، ایران، پاکستان و افغانستان، از سوی نهاد مدیوتیک برگزار شده است.

نشست سفیران جوان کشورهای منطقه از بهر نزدیکی جوانان منطقه، افزایش آگاهی و روشن شدن نظرات این جوانان از بهر به کار گرفته شدن نقش شان در گفت‌وگوهای صلح و موضوع‌های بزرگ دیگر کشوری سالانه در یکی از کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала