شرط امریکا برای بیرون شدن از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد

© AP Photo / Andrew Harnikشرط امریکا برای بیرون شدن از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد
شرط امریکا برای بیرون شدن از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر روسیه طی دو ماه به اجرای پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد، امریکا از این معاهده بیرون می شود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو  وزیر امور خارجه امریکا اعلام نمود، که اگر روسیه طی دو ماه به پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد، امریکا از این معاهده بیرون می شود. 

مایک پمپئو در سخنرانی اش در بروکسل گفت: ایالات متحده انتظار دارد که روسیه به اجرای پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بازگردد، اگر در طی مدت دو ماه روسیه این کار را انجام ندهد، واشنگتن به تعهدات خود در قالب این قرارداد عمل نخواهد کرد. 

پمپئو در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم امریکا از پشتیبانی کامل متحدان ناتو برخوردار است.

پیش از این رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بودف که این کشور به زودی از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد، که در سال 1987 به تصویب رسیده بود، بیرون می شود.

به گفته وی، زیرا روسیه این توافقنامه را نقض می کند. علاوه بر این، واشنگتن اعلام کرده بود، که شماری از کشورها مانند، چین که عضو این پیمان نیستند نیز دارای راکت های میانبرد و کوتاه برد می باشند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص احتمال بیرون شدن امریکا از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد گفته بود، که من پیشنهاد می کنم که امروز درمورد اقدام های مان راجع به بیرون شدن احتمالی ایالات متحده از معاهده منع راکت های متوسط و کوتاه برد بحث کنیم. اجازه دهید دوباره به این موضوع بپردازم، ما آماده هستیم که با شرکای امریکایی در مورد این مسئله کلیدی مذاکره کنیم و امیدواریم که با مسئولیت کامل به این موضوع واکنش نشان دهند. البته تصمیم ایالات متحده مبنی به بیرون شدن از معاهده مذکور نمی تواند بدون پاسخ از سوی کشور ما باقی بماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала