عربستان سعودی 15 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا می‌خرد

© Photo / US Missile Defense Agency عربستان سعودی 15 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا می‌خرد
عربستان سعودی 15 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا گفته است که واشنگتن و ریاض توافقی برای فروش 44 سیستم دفاع هوایی "تاد" به ارزش 15 میلیارد دالر به عربستان امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، یک مقام وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن و ریاض توافقی برای فروش 44 سسیتم دفاع هوایی "تاد" به ارزش 15 میلیارد دالر به عربستان سعودی امضا کردند.
عربستان سعودی 44 سیستم دفاع هوایی "تاد" را به ارزش 15 میلیارد دالر از امریکا خریدار می‌کند.

طرح کنگره برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان - اسپوتنیک افغانستان
طرح کنگره برای جلوگیری از فروش سلاح به عربستان

به گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه خبر داد که مقام‌های ریاض و واشنگتن سند و توافق مربوط به خرید این سیستم دفاع هوایی ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را روز دوشنبه امضا کردند.
بنا بر اعلام واشنگتن، با امضای این توافق و سندهای مرتبط، خرید 44 سیستم دفاع هوای "تاد" و تجهیزات مرتبط با آن نهایی شده است.
پیش از این، دونالد ترامپ تاکید کرده بود، با هرگونه تلاش برای متوقف کردن فروش سلاح به ریاض به عنوان واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی مخالفت خواهد کرد. پنتاگون هم اعلام کرده بود، هیچ تغییری در قرارداد فروش سلاح به عربستان ایجاد نمی‌شود.
"تاد" سیستم دفاع راکتی زمین به هوا است که توسط امریکا و تعدادی از همپیمانانش مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت رهگیری راکت‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала