خلیلزاد: امریکا برای پایان تراژیدی افغانستان عجله دارد

© Photo / EK / EKخلیلزاد: امریکا برای پایان تراژیدی افغانستان عجله دارد
خلیلزاد: امریکا برای پایان تراژیدی افغانستان عجله دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان گفته است که واشنگتن برای دست یافتن به توافق صلح با گروه طالبان و پایان تراژیدی افغانستان عجله دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان می گوید واشنگتن برای دست یافتن به توافق صلح با گروه طالبان و پایان تراژیدی افغانستان عجله دارد.
آقای خلیل‌زاد در گفتگو با یک شبکه خبری امریکائی تاکید می‌کند که بهتر است نخست با طالبان توافق صلح صورت گیرد و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شود تا این گروه هم در انتخابات سهیم شوند.

خلیل‌زاد امیدواراست تا قبل از انتخابات  با طالبان توافق صورت گیرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد امیدواراست تا قبل از انتخابات با طالبان توافق صورت گیرد

خلیل‌زاد گفت: "اصولاً بهتر خواهد بود که نخست با طالبان به یک توافق برسیم و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته باشیم. زیرا پس از توافق ممکن طالبان هم بخواهند در یک انتخابات و یا هر توافقی که افغان ها به آن دست می‌یابند، اشتراک کنند".
یکی از پیش شرط های کلیدی طالبان برای به نتیجه رسیدن تلاش های صلح خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفته شده است اما زلمی خلیل زاد می‌گوید که اگر تهدیدات از افغانستان در برابر امریکا برداشته شود، نیازی به حضور نظامیان خارجی در این جغرافیا نخواهد بود.
وی می‌گوید: "در صورتیکه از قلمرو افغانستان بر علیه ما استفاه نشود و اگر قناعت ما حاصل شود که ما می‌توانیم تهدیدات را با نیروی کمتر مهار کنیم. در نهایت ما می خواهیم که افغانستان وابسته به خود باشد و هیچ نیروی خارجی در آن حضور نداشته باشد".
در همین حال برخی اعضای هیئت مذاکره صلح با گروه طالبان می‌گوید که باید در تلاش های صلح امریکا با طالبان وضاحت ایجاد شود.
عبدالحکیم منیب، عضو هیئت مذاکره کننده صلح با گروه طالبان در نشستی در کابل می‌گوید: "تلاش های صلح نباید یک بازی استخباراتی باشد، اگر بدانیم که این گونه است ما در برابر این تلاش های می‌ایستیم".
فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان می‌گوید برای واشنگتن مهم است تا از افغانستان باردیگر تهدید متوجه این کشور نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала