کشته شدن 30 عضو یک خانواده در حمله هوایی به هلمند

هلمند
هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام محلی در جنوب افغانستان اعلام کرد که دستکم 30 غیرنظامی در حمله هوایی به ولسوالی «گرمسیر» ولایت «هلمند» کشته و زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، شماری از باشنده‌گان ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند نیز ادعا می‌کنند که یک حملۀ هوایی در این ولسوالی جان 30 غیرنظامی را گرفت که همه اعضای یک خانواده بودند.
به گفتۀ این باشنده‌گان، تنها یک عضو این خانواده از این حمله زنده مانده است و او هم در وضعیت وخیم صحی قرار دارد و در شفاخانه مرکزی هلمند بستری است.
باشندگان محل به طلوع نیوز گفته اند که در نزدیکی این خانه یک موتر طالبان بود؛ پس از آن، بر این موتر حمله شد و در این خانه 30 تن به شمول کودکان و زنان کشته شدند. تنها یک کودک این خانواده زنده مانده است که او هم زخم برداشته است.
در همین حال والی هلمند تلفات غیر نظامیان و طالبان را در این حمله تأیید کرد اما در باره شمار دقیق تلفات این رویداد چیزی نگفت.
محمد یاسین، والی هلمند، گفت: "طالبان از بخش‌های دیگر به این محل آمده بودند و می‌خواستند بر ولسوالی گرمسیر حمله کنند".
او افزود: «کمربندهای امنیتی ما در آن جا از چند روز به این سو زیر تهدید قرار داشتند که پس از آن عملیات بر آنان انجام شد. شماری از افراد کلیدی طالبان زیر بررسی نیروهای هوایی قرار داشتند. زمانی که بر آنان حمله صورت گرفت، خانه‌های غیرنظامیان در نزدیکی در نزدیکی آن محل آسیب دیدند و همچنان به هردوطرف تلفات وارد شد.»
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که شب گذشته در بمباران مشترک اهداف غیرنظامی توسط نیروهای آمریکایی و افغان، 23 نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала