نگرانی روسیه از وخامت اوضاع نظامی - سیاسی در افغانستان

© Sputnik / Виталий Белоусов /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی روسیه از وخامت اوضاع نظامی - سیاسی در افغانستان
نگرانی روسیه از وخامت اوضاع  نظامی - سیاسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارچه روسیه از وخامت اوضاع سیاسی – نظامی در افغانستان ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهار شنبه در کنفرانس وزیران امور خارجه در مورد افغانستان که در ژنو،برگزار گردیده گفت، روسیه همچنان نگران وضعیت نظامی و سیاسی در افغانستان است و معتقد است که این بحران را می توان به طور خاص از راه سیاسی حل و فصل کرد.
لاروف گفت، " روسیه هنوز هم به شدت نگران وخامت مداوم وضعیت نظامی- سیاسی در این کشور است". وزیر امور خارجه روسیه گفت، ما به طور مداوم معتقدیم که بحران افغانستان را می توان به طور انحصاری به وسیله روش های سیاسی با " براه اندازی گفتگو های جامع میان دولت افغانستان، گروه طالبان و تمام جوانب طیف نیرو های سیاسی و اجتماعی درگیر در این بحران" حل و فصل نمود.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، طی دو ماه گذشته، سه حمله تروریستی بزرگ در افغانستان صورت گرفته است. در نتیجه حملات، بیش از 70 نفر کشته و نزدیک به 200 تن زخمی شدند. همزمان با این، بیش از 230 تن از کارکنان نیرو امنیتی افغانستان در درگیری با ستیزه جویان کشته شدند.
نمایندگان بیش از 60 کشور در کنفرانس دو روزه سازمان ملل، در ژنو، وضعیت در افغانستان را مورد بحث قرار داده اند.در این کنفرانس سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اشتراک نموده است.
نشست ژنو برای تمدید تعهدات حکومت برای توسعه و اصلاحات و تازه شدن تعهدات جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان برگزار می‌شود.
کمک در توسعه و رشد اقتصاد کشور، جلب سرمایه گذاری‌های خارجی، مبارزه با هراس‌افگنی و همکاری در گفت‌وگوهای صلح، خواست‌های مهم حکومت افغانستان از جامعه‌ی جهانی در نشست ژنو خواهد بود. وزارت مالیه می‌گوید که حکومت وحدت ملی از میان دوصد تعهد نشست بروکسل؛ چهل درصد آن‌را برآورده کرده و چهل و پنج درصد دیگر آن زیر کار است. شورای عالی صلح می‌گوید نشست ژنو فرصت طلایی برای تسریع روند صلح افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала