قضیهٔ بازداشت علی‌پور سبب درگیری لفظی نمایندگان مجلس شد

© Photo / ارگقضیهٔ بازداشت علی‌پور سبب درگیری لفظی نمایندگان مجلس شد
قضیهٔ بازداشت علی‌پور سبب درگیری لفظی نمایندگان مجلس شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز (دوشنبه، ۵ قوس) چگونگی بازداشت علی پور، یکی از فرماندهان خیزش‌های مردمی، سبب درگیری‌های لفظی میان شماری از اعضای مجلس نمایندگان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، علی‌پور، یک فرمانده خیزش‌های مردمی روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شد. امنیت ملی اورا به فعالیت‌های غیرقانونی و اخاذی متهم کرده است.

در حالیکه شماری از نمایندگان مجلس، علی‌پور را "قهرمان" می‌گویند و تأکید می‌ورزند که حکومت با بازداشت او به طالبان و گروه‌های هراس افگن کمک می‌کند.

اما، شمار دیگری از اعضای مجلس، از بازداشت آقای علی‌پور استقبال می‌کنند و از حکومت می‌خواهند که افراد مسلح غیرمسؤول را از هربخش کشور که باشند، بازداشت نماید.

ابراهیمی: علی‌پور پس از بازجویی به‌نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
ابراهیمی: علی‌پور پس از بازجویی به‌نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شود

مجیب الرحمان سمکنی، عضو مجلس نمایندگان در این باره گفت: "کسانی که روز گذشته تظاهرات کردند من آنان را همچون جنایت کاران جنگی می‌دانم".

غلام فاروق مجروح، عضو دیگر مجلس گفت: "پولیس زدن و کانتینر آتش زدن و پوسته را خراب کردن، این حق مردم نیست".

اما این گفته با واکنش شماری از نماینده‌گان دیگر روبه‌رو شد. عارف رحمانی، نمایندۀ مردم غزنی در مجلس نماینده‌گان، در این باره گفت: "شاکیانی که از علی‌پور هم استند عده‌یی از تروریستان و جنایت کارانی استند که آن‌ها قرآن‌ها را سوختاندند، مردم را آتش زدند".

علی اکبر قاسمی، عضو دیگر مجلس نمایندگان افزود: "کسانی که مکاتب را آتش زدند، شفاخانه‌ها را آتش زدند، طبیعی است که آنان نوکران بی‌گانه استند".

این در حالیست که عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان، از حکومت می‌خواهد که برای پایان دادن به معضل برخاسته از چگونگی بازداشت علی‌پور، هرچه زودتر اقدام نماید.

علی‌پور، یک فرمانده خیزش‌های مردمی روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شد. امنیت ملی اورا به فعالیت های غیرقانونی و اخاذی متهم کرده است.

بازداشت او از سوی ریاست امنیت ملی، با اعتراض‌هایی به همراه شده است — اعتراض‌هایی که از دو روز بدینسو در کابل، بامیان، مزار و دایکندی در جریان است. این اعتراض‌ها در کابل به خشونت کشیده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала