کیمیا دانان نظامی روسیه برای بررسی بمب‌های سمی وارد حلب سوریه شدند

© AFP 2023 / Louai Besharaکیمیا دانان نظامی روسیه برای بررسی بمب‌های سمی وارد حلب سوریه شدند
کیمیا دانان نظامی روسیه برای بررسی بمب‌های سمی وارد حلب سوریه شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی روسیه از ورود گروه کیمیا دانان نظامی روسیه به شهر حلب جایی که ستیزه جویان مناطق مسکونی را با گلوله‌های حاوی از مواد سمی مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع ملی روسیه می‌گوید که گروه کیمیا دانان نظامی روسیه وارد شهر حلب سوریه شدند، جای که ستیزه جویان مناطق مسکونی را با گوله‌های حاوی مواد سمی مورد حمله قرار دادند.
این گروه با تجهیزات ویژه برای مراقبت منطقه و پاک‌سازی آن شروع به کار نموده اند و همچنان مراقبت از افراد بستری و نظارت بر وضعیت موجود در منطقه می‌کنند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "براساس اطلاعات اولیه، نشان داده شده است که نشانه‌های مسمومیت در آسیب دیدگان و مهمات که در مناطق مسکونی شهر حلب پرتاب شده گاز کلر بوده است".
پیش از این "کلاه سفیدها" با استفاده از مواد کیمیائی در حال ایجاد تحریک دیگری در ادلب سوریه هستند تا نیروی نظامی سوریه را مقصر جلوه دهند.
کناشنکوف گفت: "واضع است که "کلاه سفیدها" به طور مستقیم با سازمان های تروریستی که در سوریه به ویژه در ادلب فعالیت می‌کنند ارتباط دارند، کارشناسان گروه کیمیا دانان نظامی روسیه نظارت دقیق بر وضعیت منطقه و اطراف شهر ادلب که مسئولیت آن به دوش نیروهای ترکی می‌باشد را انجام می‌دهند".
وی افزود که روسیه با ترکیه در مورد این حمله مواد سمی بحث خواهد کرد.
وی افزود که روسیه قصد دارد مسئله تیراندازی را با ترکیه بحث و بررسی نماید.
کمک های طبی به 73 ساکن غیر مسلح حلب سوریه شامل 4 کودک پس از حمله ستیزه جویان با مواد سمی صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала