پولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد

© Sputnikپولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد
پولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس پاریس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در جاده شانزه‌لیزه که قصد داشتند وارد میدان کنکورد (منطقه که بر روی تظاهرکنندگان بسته بود) شودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از BFMTV، پولیس پاریس برای کنترول افراد عضو گروهی موسوم به «جلیقه‌زرد» و متفرق کردن آنها در جاده شانزه‌لیزه که قصد داشتند وارد میدان کنکورد شودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
این گروه موسوم به «جلیقه‌زرد» اعتراضات گسترده را در مرکز پایتخت فرانسه برگزار کردند. این اعتراض‌ها در واکنش به قیمت بالای بنزین و برنامه‌های اصلاحات اقتصادی مورد نظر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه صورت می‌گیرد. هزارها نفر در این اعتراضات گسترده جمع شده اند و با خواندن سرود ملی کشور شان خواهانی برکنار رئیس‌جمهور شان استند.

معترضان در پاریس سعی می‌کنند وارد منطقۀ شوند که به روی آنها بسته شده است و همچنان آنها قصد داشتند وارد ساختمان‌های دولتی شوند. که در پاسخ، پولیس پاریس برای کنترول آنها از گاز اشک‌آور و موتر آب‌پاش استفاده کرد.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر آغاز شده بود. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند. معترضان نام خود را به دلیل کلاه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала