در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد

© AP Photo / Bilal Husseinدر پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد
در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبل از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام نموده بود که کشورش فروش سلاح به عربستان سعودی را تا زمانی که تحقیقات درمورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی به پایان نرسد، توقف می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در یک نشست خبری گفته است که تصمیم کابینه آلمان ممنوعیتی را بر ارائه هرگونه مجوز جدید برای صادرات سلاح به ریاض ایجاد کرده و همچنین اجرایی بودن مجوزهایی که قبلاً صادر شده است، را نیز متوقف می‌کند.

گفتگوی ترامپ و اردوغان درباره خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ترامپ و اردوغان درباره خاشقجی

قبل از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام نموده بود که کشورش فروش سلاح به عربستان سعودی را تا زمانی که تحقیقات درمورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی به پایان نرسد، توقف می‌دهد.

قابل ذکر است که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در بروکسل اعلام نمود که آلمان واردشدن 18 شهروند عربستان سعودی را که مظنون به دخالت در قضیۀ قتل خاشقجی اند، به ساحه شنگن را مسدود نموده است.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب 20 اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала