آرای 174 محل رایدهی توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی باطل شد

© Sputnik / JAKآرای 174 محل رایدهی توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی باطل شد
آرای 174 محل رایدهی توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی باطل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان 14 کارمند انتخابات را نیز از وظایف شان برکنار نموده است و 119 مورد شکایت انتخاباتی را به لوی سارنوالی سپرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نزد کمیسیون شکایات انتخاباتی 12 هزار مورد شکایت در باره انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان ثبت شده بود که تا کنون کمیسیون توانسته بیش از ده هزار شکایت انتخاباتی را بررسی کند و در پایان هم آرای 174 محل رای دهی را باطل سازد.

علی رضا روحانی، دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می‌‎گوید: "هیچ اطمینانی وجود ندارد که ما بتوانیم صد در صد به موقع به‌شکل اساسی رسیدگی کنیم".

کمیسیون شکایات فهرست نامزدان حذف‌شده از انتخابات را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون شکایات فهرست نامزدان حذف‌شده از انتخابات را اعلام کرد

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان 14 کارمند انتخابات که بیشتر کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات بوده اند را نیز از وظایف شان برکنار کرده و 119 مورد شکایت انتخاباتی را به لوی سارنوالی سپرده است.

دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود: "کارهای که تا کنون در کمیسیون شکایات صورت گرفته به‌گونه ابتدائی است یعنی تصامیمی است که از سوی کمیسیون‌های ولایتی ما گرفته شده و تصامیم کمیسیون‌های ولایتی ما قانونی و قابل تعمیل است یعنی الزامیت دارد".

از سوی دیگر، این کمیسیون بار دیگر می‌گوید که تنها آرای بایومتریک شده را می‌پذیرد اما برخورد کمیسیون شکایات انتخاباتی با کمیسیون مستقل انتخابات شدت گرفته است چرا که همزمان با تصمیم‌های تازه، کمیسیون مستقل انتخابات واکنش منفی نشان داد.

حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که کمیسیون شکایات انتخاباتی در ولایات فراتر از "لایحه وظایف شان مداخله می‌کنند" که به همین دلیل کمیسیون انتخابات به آنها اجازه نمی‌دهد تا خلاف لایحه وظایف شان مداخله کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала